2 Weken geleden heb ik 2 gaatjes laten vullen in dezelfde kies. De tandarts heeft 'witte' vullingen gebruikt. Nu doet zich het vreemde fenomeen voor dat 1 van de 2 vullingen pijnlijk is voor druk en de andere niet. Gevoeligheid voor warm en koud valt erg mee. Mijn vraag is nu of dat normaal is of niet. Nu heb ik wel begrepen dat enige gevoeligheid normaal is, maar is het ook normaal dat een plek erg gevoelig is voor druk? Hoe snel moet dit minder worden? Na 2 weken is er nog weinig verbetering opgetreden.
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, mocht je nog vragen hebben kun je het altijd laten weten.
:smt006 Geke
Bedankt voor je antwoord. Ik ben maandagmorgen even terug geweest bij de tandarts. De assistente (tandarts zelf was druk bezig met een andere patiënt) heeft even gekeken en de vulling iets bijgeslepen. Ook heeft ze door een paar testjes uit te voeren (Tikken op de kies en op een paar andere en koude lucht en water op de kies) gekeken of er aanleiding was om een ontstoken zenuw te vermoeden. Gezien het feit dat beide testjes geen overdreven pijnreactie gaven vond ze genoeg om geen foto's te maken. Wel zei ze dat het feit dat ik wat grieperig was er voor kon zorgen dat een geïrriteerde zenuw iets langer gevoelig kan blijven en dat de extra druk door de iets te hoge vulling kan zorgen voor nog een extra overbelasting van de zenuw, wat weer kan zorgen voor extra irritatie. Ze kon of wilde echter niet zeggen hoelang dit kan aanhouden. Is hier een antwoord op te geven of scheelt dit per persoon? Tot nog toe voel ik namelijk weinig verbetering. Wel suggereerde ze dat het wellicht nooit helemaal pijnloos zal worden, omdat een of ander "wandje" wat dun geworden is en daar weinig aan te doen is. Dat komt mij wat vreemd voor. Helaas had ze verder weinig tijd en was ik al lang blij even geholpen te worden, dus heb ik daar niet over doorgevraagd. Kun je daar nog je licht over laten schijnen?
Groeten,
Chris
Ik hoop dat het zo weer een beetje duidelijk is, mocht je nog vragen hebben, kun je het altijd laten weten.
Voorlopig heb ik besloten om het maar een paar weken tijd te gunnen om helemaal te herstellen. Zolang ik er geen druk op zet, of er iets heel kouds langs laat gaan voel ik 'm niet, dus echt last heb ik niet...