Auw..en dik

Author:
Red_Cell
Posted:
di, 03/07/2006 - 18:33
Vrienden,
Ik heb een probleempje.
Tussen mijn hoektand en de kies rechtsonder, zit nu een behoorlijke bult op mijn tandvlees ( aan de zijkant zeg maar). Met als gevolg dat ik een iets dikkere wang heb. Het is ook vrij gevoelig, maar d.m.v. iboprufen of pijnstiller redelijk uit te houden. Door prive omstandigheden nog niet naar de tandarts kunnen gaan, maar hebben jullie een idee wat dit kan zijn?

Het lijkt op een onsteking..denk ik...
BJN

Priveomstandigheden of niet -> direct een tandarts consulteren. Anders loop je straks echt met een probleem...
De 'onsteking' gaat niet minder worden.
di, 03/07/2006 - 19:27 Permalink
joek

Even als leek: het lijkt een fistel. Dit is een teken van een ontsteking aan een wortelpunt van een kies of tand.
De kies waar hij boven zit: is deze gevuld? Heb je daar misschien last van?

Ik heb ooit eens langere tijd met zo'n bult gelopen. Dit was na een wkb. Ik had er lang geen last van, tot het dus echt heel erg zeer ging doen!

Dat wil je niet, dus ik zou zo snel mogelijk gaan.

Groetjes,
Joke
di, 03/07/2006 - 19:34 Permalink
Red_Cell

De tand/kiest erboven is inderdaad gevuld. Volgens mij heb ik daar ooit ( echt jaren geleden ) wel een keer een behandeling in gehad..maar weet niet zeker!

De tand/kies zelf was een aantal weken geleden wel gevoeling, maar niet extreem. Nu gewoon een dikke bobbel op de zijkant van de kaak, onder de kies/tand. Die af en toe dikker is en dan minder pijnlijk..en dan winder minder dik, en meer pijnlijker!

Hoe wordt dit normaal opgelost? Trekken en schoonmaken..of.. ?
di, 03/07/2006 - 19:56 Permalink
minique

Als het inderdaad een fistel is dan zou een wortelkanaalbehandeling het meest logische zijn. Maar eigenlijk valt er zo even niets te zeggen. Je tandarts kan dit het beste beoordelen. Dus... Bellen!!!

:smt006 Monique
wo, 03/08/2006 - 07:52 Permalink
Red_Cell

Ik ga ( na morgen) ook naar de tandarts, dat zeker. Maar..ben nieuwsgierig wat het mogelijk zou kunnen zijn. Kan ik me geestelijk voorbereiden :D
wo, 03/08/2006 - 12:26 Permalink
Red_Cell

Bedankt Maja, je hebt in iedergeval meer verstand dan mij hierover. Ik laat het je/jullie zsm weten. Ik denk persoonlijk ook een onsteking..zo voelt het ook. En voor me gevoel heb ik de afgelopen nacht ook wel lichtelijk gezweet (koorts?).

We zullen zien..denk aan mij :-?
wo, 03/08/2006 - 23:22 Permalink