tandvlees

Author:
passie78
Posted:
ma, 08/28/2006 - 21:27
hallo,ik ben vanochtend bij de tandarts geweest met ontstoken tandvlees.het bleek helemaal achterin te zitten,waar 2 jaar geleden een verstandskies getrokken is.er blijkt nog een hele diepe pocket achter mijn laatste kies te zitten.deze heeft de tandarts schoongemaakt met diverse haakjes die helemaal onder mijn kies gingen,geen pretje,maar er kwam veel vuil uit.nu is er verder niet veel aan te doen zei de tandarts,behalve goed poetsen en spoelen.dit is al de tweede keer in een maand dat dit gebeurd en ik poets en spoel me suf.nu na het schoonmaken doet de kies ook wat pijn,maar dat zal wel door de haakjes van het schoonmaken komen denk ik.ik hoop dat het nu overgaat.elke keer zo schoonmaken met die haakjes is ook niet alles.of zijn er nog andere oplossingen?
Geke

Soms kan het dat door de scheve ligging van je verstandskies een deel van het bot achter je nu achterste kies verdwenen is. De kies is eruit gehaald en het bot wat ertussen zat groei eigenlijk niet meer terug en het bot rondom de verstandskies hersteld zich weer en wordt gewoon een smalle richel. Het tandvlees blijft gewoon tegen de achterste kies aanliggen zoals daarvoor, en de aanhechting van het tandvlees aan de tand ligt vlakbij het botniveau. Dus er is heel veel ruimte waar bacterien kunnen zitten en ontsteking kunnen veroorzaken. Het is dus erg belangrijk dat je het boven het tandvlees goed schoon houdt, zodat er zo weinig mogelijk bacterien doordringen onder het tandvlees. Helemaal niks is onmogelijk, daarom is het goed om het toch een keer in de 3-6mnd het door de tandarts of mondhygienist onder controle te houden, om te voorkomen dat het probleem daar erger wordt. Zelf kun je het beste goed poetsen en achter je kies flossen met een opgerold gaasje of een veter, die je steeds weer bij de was kunt doen. Dat is ook een handige oplossing die ik eens gehoord heb van iemand. Zo kun je de achterkant heel goed schoon krijgen.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, mocht je nog vragen hebben kun je het natuurlijk altijd laten weten.

:smt006 Geke
di, 08/29/2006 - 21:38 Permalink
passie78

bedankt voor je antwoord.alleen lijkt het wel erger te worden.de tandarts heeft ook de zenuw getest met een koud watje en dat voelde ik wel kan ik je vertellen.verder heeft hij ook een foto gemaakt en daar was niks bijzonders op te zien,dus goed nieuws.nu is het zo dat als ik erop kauw en druk dat de kies nogal gevoelig is en verder heb ik er gewoon een raar gevoel,mijn hele wang tintelt en soms is het net of het bij de kies trekt.ben gister bij een tandarts in belgie geweest,omdat eten bijna niet ging.die had echter geen tijd,dus ik mijn verhaal gedaan en toen heb ik antibiotica meegehad.nl:amoxypen 750 mg.wat hetdoet is me niet helemaal duidelijk.nu moet ik dinsdag weer naar mijn eigen tandarts,maar ik bel morge maar of ik komen.loop me druk te maken dat ik van alles mankeer en daar word je ook niet beter van.
do, 08/31/2006 - 21:50 Permalink
Nettie

Hallo Passie,

Ik wilde even reageren , ik heb namelijk het zelde probleem mijn tandarts hefft mijn hier nooit op attent gemaakt, met het gevolg dat er nu een ruimte van zo
vr, 09/01/2006 - 10:16 Permalink
CD

hallo

ik ben afgelopen maandag bij tandarts geweest met tandvleesontsteking achter mijn laatste kies linksonder.hier is 2 jaar geleden een verstandskies getrokken en volgens tandarts te veel bot weggehaald waardoor er nu een diepe pocket van 8mm achter de kies zit en veel ruimte onder het tandvlees.dit heeft hij schoongemaakt met diverse haakjes die voor mijn gevoel ook onder mijn kies gingen.verder moest ik gewoon goed poetsen en spoelen en ragen.ook zijn er foto,s gemaakt niks op te zien en zenuw getest met koud watje,wat ik goed voelde,dus dat was goed zei de tandarts.na de behandeling was de kies de hele dag gevoelig en met kauwen ook.dat is nu wel minder en de ontsteking ook.alleen is de kies nu gevoelig met koud,voelt eigenlijk hetzelfde als test met koud watje.verder heb ik ook last ven een wang die tintelt,niet constant maar met vlagen.dinsdag weer terug naar tandarts.wie heeft er een antwoord voor mij?
za, 09/02/2006 - 17:33 Permalink