vergoedingen en/of financiering permanente prothese

Author:
Hansvd
Posted:
wo, 02/14/2007 - 17:48
hallo,

Door een val ben ik mijn bovenste 4 snijtanden kwijtgeraakt.

Nu heb ik een plaatje daarvoor terug gekregen, de tandarts vond het eigenlijk geen oplossing, maarja! Hij sprak over een 6 elements brug.

Kan iemand mij informeren over eventuele vergoedingen en/of financieringen van een permanente prothese.

Volgens mij vergoedt mijn ziektekosten verzekeraar geen implantaten, ondanks een aanvullend tandzorg pakket.

Ik moet nog vermelden dat ik een wajong uitkering krijg.

Iedere suggestie is welkom, mvd.

Hans
Hansvd

Ik ben zelf gevallen,

wilde de hond met de fiets uitlaten, voor de eerste keer..

Was geen houden meer aan, vlak op de snuit gevallen, de boventanden hebben de klap voor het meest moeten opvangen
wo, 02/14/2007 - 19:53 Permalink
miranda

De verzekering vergoed zoiets gewoon vanuit de basisverzekering. Het honorarium van de tandarts en de technicus dan. Voor de implantaten en de prothese zelf heb je een aanvullende verzekering nodig, maar die vergoeden vaak al 75%.
ma, 06/04/2007 - 23:17 Permalink
vV

De verzekering vergoed zoiets gewoon vanuit de basisverzekering. Het honorarium van de tandarts en de technicus dan. Voor de implantaten en de prothese zelf heb je een aanvullende verzekering nodig, maar die vergoeden vaak al 75%.

als we het hebben over ene volledige prothese wel ja en dan wordt alles behalve een eigen bijdrage van 90,= per kaak vergoed vanuit de basisverzekering , maar dat was volgens mij de vraag niet. Daarnaast wordt nooit zomaar toestemming gegeven voor implantaten in de bovenkaak, dan moet er heel wat aan de hand zijn.
di, 06/05/2007 - 08:17 Permalink
Japie Krekel

Hans,

Vergoeding staat natuurlijk in verzekeringstermen los van een financiering. Maar vergoedingen zijn afhankelijk van het pakket en de keuze voor de zorgverzekeraar. Daar kan niemand antwoord op geven zolang als je niet verteld waar en hoe je bent verzekerd.

Voor een financiering moet je gewoon aankloppen bij een bank of andere geldverstrekker.

Ik heb ook werkelijk geen idee wat een wajong uitkering is, maar misschien kan je dan aankloppen bij de gemeente voor een eenmalige uitkering bijzondere bijstand?

Japie
di, 06/05/2007 - 08:42 Permalink
vV

regeling bijzondere bijstand is verschillend per gemeente geloof ik. Maar het is zeker de moeite waard, vaak wordt vergoed wat niet door de verzekering gedekt is. Overigens dat er verder niemand bij betrokken was betekent niet dat dit niet onder de voorwaarden van de ongevallenverzekering zou vallen, een ongeval is een ongeval...
di, 06/05/2007 - 08:59 Permalink