wortelkanaalbehandeling

Author:
pijnlijkekies
Posted:
wo, 03/14/2007 - 20:09
ik heb 3 dagen geleden een noodbehandeling gedaan voor een wortelkanaalbehandeling. Omdat er te weinig tijd was bij de tandarts wordt deze behandeling over 6 weken afgemaakt.

Nu heb ik nog steeds ontzettende last van me kies en kan nog steeds niets eten en kan geen dag zonder pijnstillers.
Ook heb ik erg last van me keel gekregen en heb moeite met slikken door een dik geworden tong.
Vanmorgen met de tandarts gebeld en die vertelde me dat ik over 4 dagen weer moet bellen als het niet minder wordt.

Weet iemand of dit normaal is en wat kan je eraan doen?? Na hoeveel dagen moet de pijn minder worden?

alvast bedankt voor de antwoorden !
Newtan

Dit duurt tussen de 5 en de negen dagen. Soms staan tandartsen hier ook machteloos tegenover. Als b.v. de ontsteking al gevorderd is.
Maar niet eerder langs kunnen komen om het te proberen te verhelpen verdient geen schoonheidsprijs.....
wo, 03/14/2007 - 22:12 Permalink
neekie

Ik heb voor morgen een wortelkanaal behandeling. En ik heb echt kiespijn, en volgens een kennis heb ik vernomen dat ik geen paracetamol mag innemen voor de behandeling. Paracetamol verdund het bloed.

Is dat zo????????

wat kan ik dan aan de pijn doen? Het trek door tot aan mijn oor.
auwwwwwwwwww
ma, 03/19/2007 - 21:49 Permalink
Spiegeltje

Een wortelkanaalbehandeling is geen 'bloederige' behandeling zoals bijvoorbeeld een extractie wel is. Bovendien is paracetamol geen bloedverdunner (juister: stollingsremmer) zoals Aspirine. Je kunt het dus wel gebruiken maar houdt wel in de gaten dat je de maximale dosis niet overschrijdt (kan leverschade veroorzaken). Als paracetamol alleen niet goed helpt kun je eventueel Ibuprofen ernaast slikken voor een tijdje.
ma, 03/19/2007 - 22:09 Permalink
Zubní Lékař

Het kan juist erg goed werken om 1 á 2 uur voor de behandeling ibuprofen te nemen. Vooral als het kiezen/tanden met een ontstoken zenuw betreft. De pijn is dan vele malen minder.
do, 03/22/2007 - 20:49 Permalink