Beugel; moeilijk schoonhouden?

Author:
Romy32
Posted:
wo, 07/11/2007 - 19:16
Ik ben een enorme twijfelaar, zo ook over het al dan niet nemen van een beugel. Ik wil het erg graag, want mijn twee scheve voortanden vind ik echt lelijk. Waar ik echter bang voor ben, is dat ik mijn gebit met een beugel niet goed kan schoonhouden. Vroeger had ik best vaak gaatjes (niet mijn schuld, mijn moeder nam het niet zo nauw met tandenpoetsen, en liet me maar wat aanklooien), en ook in allebei mijn voortanden heb ik een vulling. Toen ik wat groter werd, en zelf ging inzien hoe belangrijk goed poetsen was, ben ik mijn gebit echt heel goed gaan verzorgen, en met resultaat. Ik heb nooit meer gaatjes, en heb vrijwel nooit problemen met mijn gebit. Nu wil ik dus graag een beugel (ik ben 33), maar ben dus bang dat ik het niet goed zal kunnen schoonhouden, waardoor ik gaatjes zal krijgen. Mijn vraag is nu, of jullie je ervaringen met mij willen delen. Ik ben bereid veel tijd te steken in het poetsen, als ik een beugel heb. Dat doe ik nu ook al. Is het dan goed te doen?
Ik hoop op jullie reacties. Ergens weet ik natuurlijk heus wel dat het goed te doen moet zijn, anders zou er toch niemand meer een beugel nemen...? Maar ik heb het even nodig om over de streep getrokken te worden!
Alvast bedankt!!
Romy
m@ris

ik heb nu al 3,5 jaar een beugel en het kost wat meer tijd om goed te poetsen maar het is prima te doen hoor.

gr mariska
wo, 07/11/2007 - 20:29 Permalink
Romy32

Oké, bedankt voor je reactie. Trouwens wel lang zeg, 3,5 jaar. Ben je nu bijna klaar? Het zal wel mooi geworden zijn!

Groeten, Romy
do, 07/12/2007 - 14:53 Permalink
Anoya

Snap ik goed, ja. Ik moest zelf ook van iedereen horen dat het niet raar was dat ik nu nog met een beugel zou rond gaan lopen. Iedereen zei dan ook wel dat het helemaal niet raar was en juist goed zou zijn, maar toch geloofde ik het pas echt toen ik hem kreeg. Eén en al postieve reacties en eigenlijk alleen maar leuke reacties! :)

Ik snap dus goed dat je het even bevestigd wilt krijgen :)
vr, 07/13/2007 - 08:43 Permalink