Hallo allemaal,
vandaag hoorde ik dat ik afscheid moet nemen van mijn kies :( Deze zal er binennkort worden uitgehaald.
Hoe wordt nu bepaalt of er een kroon of een brug geplaatst zal worden. Ik schrik nl nogal van de kosten die daarbij horen ( en het verschil in kosten tussen beide) en de verzekring betaald
En dan als laatste, de kies zit niet op een plek die meteen in het zicht zit ( alleen als je echt heel breed lacht ). Kun je het ook gewoon laten zoals het is ( dus kies eruit en dat was het dan )??
Hoop dat jullie me op weg kunnen helpen bij het maken van een keus .... ik geef niet zoveel om cosmetische zaken en heb geen goed gevulde bankrekening
alvast bedankt!
vandaag hoorde ik dat ik afscheid moet nemen van mijn kies :( Deze zal er binennkort worden uitgehaald.
Hoe wordt nu bepaalt of er een kroon of een brug geplaatst zal worden. Ik schrik nl nogal van de kosten die daarbij horen ( en het verschil in kosten tussen beide) en de verzekring betaald
En dan als laatste, de kies zit niet op een plek die meteen in het zicht zit ( alleen als je echt heel breed lacht ). Kun je het ook gewoon laten zoals het is ( dus kies eruit en dat was het dan )??
Hoop dat jullie me op weg kunnen helpen bij het maken van een keus .... ik geef niet zoveel om cosmetische zaken en heb geen goed gevulde bankrekening
alvast bedankt!
Re: wel of niet kroon of brug
Bij verstandskiezen wordt niets gedaan maar daar zal het wel niet om gaan denk ik.
Ik heb sinds een half jaar een kroon.Ik schrok erg van de vergoeding die ik terug kreeg van de verzekering, veel minder dan ik had verwacht!!
De totaalprijs van de kroon was 830.25 en ik kreeg 378.24 terug.Dus reken maar uit. Ik ben zelfs aanvullend verzekerd dus bij de volgende kies die in aanmerking komt weet ik niet zeker of ik dat nog een keer doe. Bij mij ging het om de derde kies van achter gerekend (dus inc. verstandskies)
Ik werk in praktijk waar veel mensen komen met wat minder geld en die zetten er niks voor terug in de plaats. Dat heeft natuurlijk wel wat gevolgen zoals Spiegeltje al aangeeft.
Je zou ook nog een plaatje of frame kunnen overwegen als je denkt dat er straks nog meer tanden/kiezen ten gronde gaan.
In onze praktijk wordt er vaak een heel plan uitgeschreven met alle alternatieven. Misschien kan jouw tandarts dit ook voor je doen? Kost natuurlijk wel weer wat...