ik ben jany en ik heb sinds een paar dagen verschrikkelijk veel pijn aan mij tandvlees.
Precies onderachteraan bij mijn verstandskies. Het doet heel veel pijn en ik kan bijna niet eten.
Nu woon ik in spanje en hier zeggen ze (de tandartsasistente) ´ow dat is niks je moet gewoon antibiotca slikken en heel veel ibuprofen´
En omdat je hier dat gewoon kunt halen bij de apotheek zonder recept heb ik gelijk dat gehaald.
Ondertussen ben ik al bijna 5 dagen aan de antibitiotica en doet mijn tandvlees zoveel pijn dat ik bijna 8! ibuprofen 600mg slik pr dag.
Dat is dus niet goed dat weet ik, maar ik weet gewoon niet zo goed wat ik moet doen nu.
Kan iemand me helpen want de pijn is echt ondraaglijk aan het worden nu.
mvg jany
Precies onderachteraan bij mijn verstandskies. Het doet heel veel pijn en ik kan bijna niet eten.
Nu woon ik in spanje en hier zeggen ze (de tandartsasistente) ´ow dat is niks je moet gewoon antibiotca slikken en heel veel ibuprofen´
En omdat je hier dat gewoon kunt halen bij de apotheek zonder recept heb ik gelijk dat gehaald.
Ondertussen ben ik al bijna 5 dagen aan de antibitiotica en doet mijn tandvlees zoveel pijn dat ik bijna 8! ibuprofen 600mg slik pr dag.
Dat is dus niet goed dat weet ik, maar ik weet gewoon niet zo goed wat ik moet doen nu.
Kan iemand me helpen want de pijn is echt ondraaglijk aan het worden nu.
mvg jany
Re: tandvleespijn of is het mijn verstandskies?
Beetje vreemd om iemand heel veel Ibuprofen te adviseren, straks krijgt u een maagbloeding, u mag slechts! 3x 600mg. Brufen nemen per dag en dan nog het liefst tesamen met een maagbeschermer.
Ook vreemd om AB te adviseren zonder dat een TA u gezien heeft.
Als inderdaad sprake is van pericoronitis is antibiotica niet de meest voor de hand liggende behandeling, zeker als u niet gezien bent door de tandarts. Misschien dat er in landen als Spanje wat sneller naar wordt gegrepen. Het overschrijden van de maximale dosering van Ibuprofen is - zoals u weet - onverstandig, zeker zonder vooraf de (tand)arts te raadplegen.
Je zou ook nog een single-tufted kunnen aanschaffen; een bortel met maar een klein groepje haren. Dan kun je proberen om onder het tandvleesflapje te poetsen. Dat kan enorm gaan bloeden en de als je aan de borstel ruikt dan denk je..mmm...dat is niet erg fris...je kunt aan de borstel ook de chloorhexidine doen (al dan niet in gelvorm). Na een paar dagen merk je verbetering.
Het verstandigste is natuurlijk om toch even te laten kijken.
nu maar naar de eerste hulp van het ziekenhuis hier in calella, misschien dat die me wel helpt.
mvg