verstandskies eruit, wanneer weer sporten!?

Author:
sportster20
Posted:
di, 11/09/2010 - 15:58
Hoi allemaal,

Ik heb eigenlijk een vraag, vandaag zijn 2 verstandskiezen aan de linker kant eruit gehaald.
Nou weet ik dat je de eerste dag niet moet gaan sporten, in mijn geval ook niet slim want het bloeden heeft nog lang aangehouden(blij dat het eindelijk is gestopt).

Maar zou ik morgen avond wel weer gewoon kunnen trainen, aangezien er dan wel ongeveer 24 uur rust tussen heeft gezeten!?

Gr.
cobravosje

Door te sporten komt er meer druk op de wond, je bloed gaat sneller stromen en dan kan de wond weer opengaan en dus gaan bloeden. opzich niet eens zo heel erg, maar voor een goede genezing kun je het beter even rustig aan doen. Zeker als de wond gehecht is.
als je geopereerd bent ga je ook niet meteen sporten en druk doen, ook niet bij een beenwond of wat dan ook.
omdat je er dan meer bij stil staat... is te begrijpen maar een getrokken kies is ook een wond en het werkt precies hetzelfde.
bij alle2 geld; als de wond dicht is een paar dagen rust geven voordat je weer gaat sporten.
een keer een training overslaan is toch niet zo'n ramp? want mocht het wel weer opengaan moet het weer opnieuw genezen en dan ben je verder van huis, want dan mag je alsnog niet sporten.
beterschap;)
di, 11/09/2010 - 17:15 Permalink
sportster20

Bedankt voor je reactie!
Het is inderdaad ook zo ja, maar het komt ook dat het met de pijn eigenlijk best meevalt. Dus ik dacht dan kan ik ook wel weer rustig begnnen met sporten.

Maar dan wacht ik nog wel tot zaterdag :-) en iemand enig idee hoelang het bloeden door kan blijven gaan? de hele middag al een misselijk gevoel van dat bloed.
di, 11/09/2010 - 23:14 Permalink
Wouturairim

Groeten! Ik begrijp je gevoelens na het verwijderen van verstandskiezen. Uiteraard is de eerste dag na de operatie een tijd voor herstel. Als het bloeden is gestopt, is dit al een goed teken, maar het is nog steeds belangrijk om het lichaam de tijd te geven om te rusten. Het is beter om de training minimaal 2-3 dagen uit te stellen totdat u zich 100% voelt. We weten allemaal hoe belangrijk het is om na dergelijke procedures de tijd te nemen voor lichamelijke activiteit. Om je niet te vervelen kun je ondertussen meer leren over interessant entertainment en spelletjes proberen te spelen op LalaBet. Het is een geweldige manier om jezelf af te leiden, bonussen te krijgen en van je favoriete spellen te genieten terwijl je herstelt.
ma, 12/09/2024 - 19:54 Permalink
goos

24 uur is te weinig. Mijn ervaring is een dag of 3 of 4. Dan kon ik eigenlijk ook echt alles weer gewoon doen zonder enige last. Als het gehecht is dan is het veel beter. Ook de weken/ maanden er na. Ik had heel lang een spuitje op zak waar ik na de lunch op de wc even gauw spoelde omdat er anders de hele dag etensresten in zaten.
ma, 12/16/2024 - 21:58 Permalink