Gisteren heb ik bij de tandarts een wkb gehad en dat viel me alles mee. Het hoefde niet verdoofd want vorig jaar heeft die kies ook al een wkb gehad, het was toch weer wat ontstoken. Na een AB kuur ws dus gisteren de behandeling. Na afloop vroeg ik aan mijn tandarts (zij weet hoe vreselijk bang ik altijd ben) of ik pijn kon verwachten. Nee hoor was het antwoord. En ik kreeg opnieuw een AB kuur mee.
's Avonds ging ik door de grond van de pijn: kloppen bonken... Nu de volgende ochtend is de pijn ietsjes afgenomen maar heb ik een hele dikke stijve wang ik kan wel huilen. Heb de tandarts gebeld en moet het nog een dagje aankijken.
Echt ik haat dit! Ik dacht dat ik er vanaf zou zijn, ik zie mezelf al weer bij de kaakchirurg heftige drama;s meemaken. Heb al e.e.a. meegemaakt in het verleden.
Is er iemand die ook een dikke wang had na de wkb? En die "vanzelf" overging? Ben het vertrouwen nu een beetje kwijt...
's Avonds ging ik door de grond van de pijn: kloppen bonken... Nu de volgende ochtend is de pijn ietsjes afgenomen maar heb ik een hele dikke stijve wang ik kan wel huilen. Heb de tandarts gebeld en moet het nog een dagje aankijken.
Echt ik haat dit! Ik dacht dat ik er vanaf zou zijn, ik zie mezelf al weer bij de kaakchirurg heftige drama;s meemaken. Heb al e.e.a. meegemaakt in het verleden.
Is er iemand die ook een dikke wang had na de wkb? En die "vanzelf" overging? Ben het vertrouwen nu een beetje kwijt...
Re: Dikke wang na wortelkanaalbehandeling
Die zwelling komt door een verstoren van de balans die er was. Na het schoon maken gaat je eigen afweer vaak even hard tekeerom de prikkel van buiten af te weren. Dan zie je vaker dat de zwelling ontstaan daardoor pijn oplevert terwijl het eigenlijk een teken van genezing is.
Maar -1 punt voor die tandarts qua communicatie
Ik hoop het zo dat wat je zegt, zal gebeuren.
Vind het ook jammer van de tandarts. Ben bij mijn vorige weggegaan omdat dat totaal niet klikte en met deze was ik altijd zeer tevreden. Tot nu, ze had het gewoon moeten zeggen.
Pijn gaat op zich nog wel maar die zwelling.... :(