Afgelopen vrijdag heb ik tijdens het eten op iets hards gebeten wat er voor heeft gezorgd dat het tandvlees wat deels over mijn verstandskies heen zit een beetje kapot is gegaan.
Eerst deed dit een beetje pijn, maar de pijn wordt steeds erger. Afgelopen nacht werd ik tegen 05:00 wakker van de pijn, en heb ik twee paracetamol-tabletten moeten slikken om weer te kunnen slapen. Nu vraag ik me af, is het tandvlees daar nu ontstoken en kan ik daar zelf wat aan doen? Ik heb deze week tentamenweek en ik heb absoluut geen tijd om naar de tandarts te gaan. Ik woon namelijk op kamers, en mijn tandarts zit anderhalf uur van mij verwijderd met het openbaar vervoer. De tandarts zal me ook hoogstwaarschijnlijk voorstellen de verstandskies te trekken of het tandvlees te verwijderen.
Is er iets dat ik er zelf aan kan doen, zodat deze pijn vanzelf verdwijnt en het weer geneest?
Groetjes,
Twan
Eerst deed dit een beetje pijn, maar de pijn wordt steeds erger. Afgelopen nacht werd ik tegen 05:00 wakker van de pijn, en heb ik twee paracetamol-tabletten moeten slikken om weer te kunnen slapen. Nu vraag ik me af, is het tandvlees daar nu ontstoken en kan ik daar zelf wat aan doen? Ik heb deze week tentamenweek en ik heb absoluut geen tijd om naar de tandarts te gaan. Ik woon namelijk op kamers, en mijn tandarts zit anderhalf uur van mij verwijderd met het openbaar vervoer. De tandarts zal me ook hoogstwaarschijnlijk voorstellen de verstandskies te trekken of het tandvlees te verwijderen.
Is er iets dat ik er zelf aan kan doen, zodat deze pijn vanzelf verdwijnt en het weer geneest?
Groetjes,
Twan
Re: Ontstoken tandvlees over verstandskies?
http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?f=8&t=20604&p=112729…
Groetjes,
Twan
EDIT: Ik zie nu dat Pericoronitis niks met dat bot te maken heeft, maar alleen met het tandvlees. Sorry, ik heb niet goed gekeken.
Groetjes,
Twan
Kan ik het ook spoelen, of is het effect dan héél erg veel minder? Waterstofperoxide is namelijk niet echt lekker om door te slikken.
Groetjes,
Twan
Ik heb aanstaande maandag een afspraak staan met mijn tandarts in Lichtenvoorde.
Groetjes,
Twan