hallo allemaal..
ik heb donderdag dus een wkb gehad.. ontsteking werd erger.. dus gister toch naar noodtandarts die heeft de ontsteking open gesneden. Zal de details voor me houden. er kwam in iedergeval genoeg uit!
nu stond op de overdracht naar me eigen tandarts dat ik een apicaalgranuloom zou hebben wat hij dus open heeft gesneden (tandarts) wat is de oorzaak hiervan? hoe kan dit?
ik heb donderdag dus een wkb gehad.. ontsteking werd erger.. dus gister toch naar noodtandarts die heeft de ontsteking open gesneden. Zal de details voor me houden. er kwam in iedergeval genoeg uit!
nu stond op de overdracht naar me eigen tandarts dat ik een apicaalgranuloom zou hebben wat hij dus open heeft gesneden (tandarts) wat is de oorzaak hiervan? hoe kan dit?
Re: oorzaak kaakbotcyste?
De natuur zegt als het ware, "de groeten", ik neem de benen!, wij Kaakbotters willen niets te maken hebben met die "pussers" daar bij die wortelpunt, want dat is gevaarlijk spul ! Er wordt een verdedigingswal opgeworpen (granuloom), en afscheid genomen van de tand of kies. :smt006 Uiteindelijk gaat de tand/kies loszitten en valt er uit.
Gelukkig zijn er tandartsen/mondzorgers die hun best doen om dit proces te stoppen. Zelf kun je hier ook aan werken door een goede mondhygiëne (vooral dicipline) en voorkomen dat het zover komt.
begrijp ik het goed dat mijn tand er dus binnekort uit gaat vallen :o of hoeft dat niet?
Ik heb nooit klachten gehad sinds een maand rond mijn weerstandverlaging kwam het plots op zetten om vervolgens meer weg te gaan! tot dus vorige week.
Er zijn nog nooit foto's van mijn voortanden gemaakt dus mogelijk is dat de reden dat het niet optijd opgemerkt is?
Neej , je begrijpt dat niet goed. Mijn verhaal is puur theoretisch, en bedoeld als voorbeeld. Zoals het heel vroeger ging toen er nog geen tandartsen bestonden. Mensen gingen zelfs dood aan dat soort infecties, maar dat is allang niet meer zo.
ik heb je ook alleen maar verteld wat een granuloom is, meer niet.
Dus geen paniek !
Ik vind em leuk uitgelegd!
sorry hoor, was me gewoon niet helemaal duidelijk! ik heb er geen verstand van vandaar dat ik het hier vraag!! ieder zo ze vak. maar bedankt voor het antwoord hoor..
Was niet bedoeld als reactie op jou hoor! Ik praatte voor mijzelf!
het is prima omschreven maar dit is niet mijn vak dus vroeg even om verduidelijking.
Ik heb meer verstand van mensen dan van tanden! vandaar dat ik zei ieder zo ze vak he! :D