pijn na vullen diep gat

Author:
tekkel
Posted:
wo, 01/11/2012 - 00:31
hallo,

Ik ben vorige week donderdag (5 januari) naar de tandarts geweest om een afgebroken kies te laten vullen. Dit was een vrij diep gat, tot vlak bij de zenuw. na het uitboren heeft de tandarts een staafje in mijn kies geplaatst en deze gevuld met witte vulling. Sinds de behandeling heb ik tot en met vandaag last als ik iets kouds en/of warms eet of drink. Dit is sinds donderdag wel minder geworden.

Nu heb ik sinds dinsdag last dat het af en toe klopt rond de kies en dat ik druk voel in mijn kaak. Ook heb een soort van metaal-smaak in mijn mond. Dit is niet altijd aanwezig. Hoort dit bij de soort behandeling of is het verstandig om nog eens terug te gaan?

Gr. Bram
tekkel

Nou ik moet morgen om 10 uur bij de tandarts langskomen. Dan zie ik wel wat er precies aan de hand is. Heb nog nooit last gehad van mijn gebit en kan de pijn/irritatie eigenlijk ook niet goed plaatsen. Het is ook niet de hele dag aanwezig. vaak nadat ik iets gegeten of gedronken heb. Dan begint het een beetje steken/kloppen.
Vraag me ook wel af welke kies het eigenlijk is.
Ik laat je wel weten hoe het gegaan is.
wo, 01/11/2012 - 23:43 Permalink
tekkel

Nou ben donderdag bij de tandarts geweest en het bleek niks met die pas gevulde kies te maken te hebben, maar met de verdoving. het gaatje wat achter bleef van de verdovingspuit was een beetje gaan ontsteken. Vandaar die metaalsmaak en kloppende irritatie in mijn bovenkaak. Na het schoonmaken waren de klachten binnen 5 minuten verdwenen.
za, 01/14/2012 - 21:03 Permalink
tekkel

oke dat zal zo maar kunnen. zal er de volgende keer eens opletten. (heb ff een plaatje ervan bekeken)
Ik moet namelijk over 2 weken weer langskomen om opnieuw een aantal oude vullingen te laten verwijderen. Deze keer in mijn onderkaak links. de week daarop is rechts aan de beurt. Kost me een rip uit mijn lijf.
Ik merk wel dat ik na een verdoving zo'n 2 á 3 dagen last heb van mijn kaak. kan de verdoving zijn maar ook spierpijn van het ophouden van mijn mond.
zo, 01/15/2012 - 18:07 Permalink