Wat te doen???

Author:
Jongedame
Posted:
ma, 03/19/2012 - 14:13
Hallo, ik denk dat ik een probleempje heb!

Ik heb erg terug getrokken tandvlees bij me ondertanden voor.. De oorzaak is parodontitis, 1 tand zit redelijk los! Nu is er besloten dat ik moet gaan geloven aan een kunstgebit. Er is een aanvraag onderweg naar de zorgverzekeraar.

Nu komt het..

Ik ben onverwachts zwanger geworden, en weet nu echt niet wat ik moet doen..maant ik denk dat ze niet me tanden gaan trekken terwijl ik zwanger ben? Maar hoelang kan ik nog rekken met me eigen tanden.. Droom vaak dat me onder tanden er uit vallen ben daar zo bang voor en ja dan sta ik straks mooi verschut.

Wat moet ik nu doen??
Lieneke

1) Hoe komt het dat de tandarts hier zo laat achter komt?
2) Parodontitis kan vroeggeboorte en laaggewicht veroorzaken.
3) Hoeveel stress zal trekken voor jou geven?
4) Waarom overleg je niet even met de tandarts?
vr, 03/30/2012 - 20:53 Permalink
mecánico para …

Inhoudelijk vind ik lastiger. feitelijk kan het zo zijn dat je al jaren een slechte situatie hebt en dat dit verslechterd tijdens ene zwangerschap. vroegah zeiden ze altijd: elk kind kost een tand, dat zou dan door kalkverlies komen enzo, maar uiteindelijk was het vaak een aanwezige ontsteking die er al langer zat die even doorsloeg.
Tanden eruit tijdens zwangerschap, aktief eruit halen bedoel ik dan, kan zonder problemen vanaf de derde maand omdat er dan in de verdoving geen contraindicatie meer zit. Je zou even kunnen kijken hoe snel het echt achteruit gaat want een tand die los aanvoelt blijkt in de praktijk vaak nog behoorlijk vast te zitten. En last but not least, dromen over tanden kwijtraken gaan vaak over ander verlies, maar dat hoeft helemaal niet een echt verlies te zijn maar ook iets abstracts, zoals je jeugd, je oude situatie of weet ik veel
vr, 03/30/2012 - 21:31 Permalink
Jongedame

1) Hoe komt het dat de tandarts hier zo laat achter komt?
2) Parodontitis kan vroeggeboorte en laaggewicht veroorzaken.
3) Hoeveel stress zal trekken voor jou geven?
4) Waarom overleg je niet even met de tandarts?

Eerst was het gewoon een tandvlees onsteking heb toen een behandeling gehad kreeg ik gaasjes die in iets ingedompelt waren op mijn tandvlees.. nu achteraf blijkt het dus parodontitis te zijn. Ik denk dat het mijn niet zoveel stress geeft het trekken.. Maar ik lees veel dat je moeilijk kunt eten en dergelijke en tjah de pijnstillers is dit dan wel goed voor me kindje?
do, 04/05/2012 - 19:57 Permalink
Jongedame

Mijn tandarts vind dat ik het eerst moet laten behandelen.. parodontitis zit in de familie bij ons, paar hebben zich laten behandelen en een jaar later kon er als nog alles uit! ik zit er eerlijk gezegd niet op te wachten om eerst zo'n dure behandeling te betalen dat het een jaar later er als nog uit moet.. dus ik ben paar maanden geleden via de dokter door gestuurd naar de kaakchirurg in het ziekenhuis. Mijn tandarts zegt een paar tanden zijn nog goed en het is zonde om die te trekken.. terwijl de kaakchirurg zegt dat het er helemaal niet meer uit ziet. Ik ga binnekort even contact opnemen met de kaakchirurg heb tot nu toe nog niks van hun vernomen. Zal een aanvraag bij de zorgverzekeraar zolang duren
do, 04/05/2012 - 20:04 Permalink
Lieneke

De tandarts had je dan al veel eerder moeten laten behandelen. Zo te lezen is het inderdaad misschien wel verstandig om dan maar te gaan trekken. Verzekeringen hebben vaak niet zoveel haast...sterkte!
do, 04/05/2012 - 20:21 Permalink