Wat 'n ellende, iemand tos?

Author:
Helentjuh
Posted:
zo, 06/10/2012 - 20:18
Ga gewoon m'n verhaal maar doen... Heb eind maart bijbetalen aangegeven dat ik n zeurende kiespijn heb, of ik eind april terug kon komen, dan zouden ze gaan kijken wat te kunnen doen. Half april dusdanige pijn, dat ik de weekend dienst benadert heb. Flinke ontsteking zichtbaar, wortelkanaal behandeling, vervolgafspraak via eigen tandarts. Daar gekomen, nog steeds flinke pijnklacht,modus na meerdere afspraken en twee x wortelkanaalbehandelingen bij twee verschillende kiezen op verzoek doorgestuurd naar kaakchirurg voor een apex. Hij dacht dat het niet nodig zou zijn, dus begon ik ook aan mezelf te twijfelen. Gelukkig heb ik doorgezet en er bleek idd n fikse ontsteking te zitten. Maar helaas, twee weken later nog steeds heftige pijn. De kaakchirurg maakte ook al de opmerking over de naastgelegen kies of deze nog te redden was... Niet dus... Deze is afgelopen donderdag getrokken, twee keer een wkb voor niks... Plus de opmerking dat ik nog twee kanaalbehandelingen moet ondergaan en er n kies niet goed gevuld is... Ik word gek van de pijn, die doortrekt naar m'n oren, kaak en hoofd... Antibiotica kuur gehad, helpt niet, paracetamol, Ibu bruis, niets helpt meer... Ik kan de 18e weer terecht... Maar kan eigenlijk niet wachten... De druk is enorm... Ken mezelf niet meer, slaap op de bank... Damn... Heb te lang gewacht voor de eerste afspraak... Dat is m'n fout geweest! Hellup...
Newtan

Zoveel ellende op een rijtje is haast niet te gelovenzeg! Heb je wel overwogen om te kijken of het niet goedkoper is om een en ander met de tandarts te bespreken? Of heb je er zo een die alleen maar tijd heeft om te behandelen en niet om te kijken of iets wel zin heeft eigenlijk. Want zo ben je snel een eurootje of 800-900 verder en heb je wel een blije tandarts, maar nog steeds geen oplossing voor je problemen. Ik zou als ik jou was eerst eens even een grondig onderzoek doen naar alle problemen, dan een plan maken en een bijbehorende begroting. Plus natuurlijk eventuele alternatieven. Dat kost natuurlijk ook weer geld, ik schat 85 euro, maar dat kan je voor de toekomst een boel ergernis schelen. En misschien is het ook wel goedkoper dan eerst een wkb doen en dan weer naar de kaakchirurg om die kies een apex te laten ondergaan.

Tip:
Schijf dingen onder elkaar.
Dat maakt het overzichtelijker.
Is voor anderen ook handig.

Sterkte met de stress.
zo, 06/10/2012 - 22:33 Permalink
Newtan

De oorzaak van de pijn bedoel je?
Ik denk dat je te veel problemen tegelijk hebt.
Hoe kom je er af?
Eigenlijk vrij eenvoudig: ga gezonder eten.
Laat sapjes en frisjes eens een maandje staan.
Neem voedingssupplementen voor meer weerstand.
Drink meer water.

Helpt dat tegen de gaatjes?
Nee.
Maar wel tegen de lást die je ervan hebt.
ma, 06/11/2012 - 21:00 Permalink
Helentjuh

Er is wat vooruitgang... de pijnstillers blijven liggen, de pijn is verdraagbaar.
Schijn 's nachts te klemmen... Spanning... Kiespijn... Noem het maar op.
Hierdoor is het kaakgewricht overbelast en dat veroorzaakt waarschijnlijk de klachten.
Nu druk bezig alert te zijn op m'n houding, oefeningen om te ontspannen. Ter info... De gezonde levensstijl heb ik al en sapjes enz doe ik niet aan. Drink iig 2 liter water per dag.
Maandag moet ik happen voor een splint (bitje) voor de nacht.
Afwachten...
zo, 06/17/2012 - 09:29 Permalink
fransaki

Lijkt er inderdaad op dat je 's nachts bezig bent om je kiezen je kaak in te drukken, daar kunnen de zenuwen inderdaad niet tegen. Misschien wel handig om uit te zoeken waar de neiging tot klemmen vandaan komt, misschien heb je in het verleden al vaker een zenuwbehandeling gehad die mogelijk een andere oorzaak had?.
zo, 06/17/2012 - 13:22 Permalink