Facing te wit

Author:
Katelijne
Posted:
zo, 06/17/2012 - 10:19
Hallo,
enkele jaren geleden moest een van mijn voortanden ontzenuwd worden. Na verloop van tijd ging die tand verkleuren en liet ik er daarom een composiet facing op plaatsen. De tandarts deed beide voortanden. Omdat de verkleurd tand niet zou doorschijnen, maakte hij de facing voor deze tand dikker. Gevolg is nu dat de facing op de dode tand witter lijkt dan de andere. Weet iemand of dat na verloop van tijd normaliseert? (met koffie drinken en zo?)
Katelijne

Bedankt voor uw reactie!
Nee, de dode tand werd niet vooraf gebleekt. Mijn tandarts doet dat geloof ik niet.
Ik weet niet of hij er een laagje zal willen afdoen, uit schrik dat het verkeerd uitdraait.
Het is het vragen waard. U denkt niet dat de kleur nog zal normaliseren?
ma, 06/18/2012 - 08:50 Permalink
Katelijne

Mijn tandarts heeft al heel vaak de facing opnieuw gedaan, omdat de kleur telkens niet goed was. Denkt u dat een andere tandarts dat laagje er zal willen afdoen? Of zullen zij de behandeling die een collega heeft opgestart niet willen afwerken?
ma, 06/18/2012 - 09:37 Permalink
vV

kan ik niet voor hen beslissen. persoonlijk zou ik beginnen met inwendig bleken, maar ook dat kan ik niet voor anderen beslissen hoe zij dat moeten doen, en eea hangt ook van de mate van verkleuring af. Is gewoon lastig met composiet, vanwege de transparantie van het materiaal.
ma, 06/18/2012 - 12:22 Permalink