Tong verdoofd, sinds gisteren raar gevoel in kin en onderlip

Author:
nathalie83
Posted:
za, 11/10/2012 - 09:42
Hallo allemaal,

Vorige week woensdag heb ik een verstandskies laten trekken. (linksonder) Hij was nog niet door dus hij moest er uitgesneden en toen getrokken worden. (dat trekken ging best wel heftig, hij zat goed vast)

Mijn tong is nog steeds aan een kant verdoofd (wel heel veel tintelingen maar proef en voel niks) en sinds gisteren een heel erg gevoelig gevoel (lijkt op verdovingsgevoel) in mijn onderlip / kin. Als ik er met iets scherps op druk voel ik dit wel.

Volgens de kaakchirurg moet ik mij geen zorgen maken, als ik tintelingen voel in mijn tong is dit alleen maar goed, er is tijdens de operatie niks geraakt / stuk gegaan. Wel was mijn wang zo ontzettend dik (zelfs de huid aan de buitenkant is daardoor gaan barsten) en door die reden is mijn tong zenuw ook mee gaan rekken met de bult, daardoor zijn er nu geen signalen meer.

Hij weet alleen niet dat sinds gisteren mijn kin en onderlip erg gevoelig zijn, hoe kan dit? Begin mij nu toch wel zorgen te maken. Ook moet ik mijn lip steeds insmeren met labello, het voelt zo droog.

Ga maandag zowieso bellen maar misschien heeft iemand hier ervaring mee.

Alvast bedankt,

groeten Nathalie
fransaki

Vervelend dat je nu deze klachten hebt, nadat het verwijderen van de verstandskies ook al zo moeilijk ging. Je moet er van uitgaan dat er inderdaad niets is stukgetrokken, dit zou een kaakchirurg zeker moeten merken. Het is waarschijnlijk dat door de druk van bloedstolsel en vocht de zenuw zo reageert. Positief is wel dat hij inderdaad wel reageert en je wel verwacht dat herstel zal gaan optreden. Ik zou zelf iets hebben van komende dagen aan de bruten bruis 600 en dan je lip insmeren met labello of vaseline. sterkte met de verdere genezing.
zo, 11/11/2012 - 09:06 Permalink
nathalie83

Heel erg bedankt voor uw antwoord!

Vandaag is het gevoel nog precies hetzelfde als gisteren, tintelingen in tong en mijn kin en onderlip hebben nog steeds een ''dik'' gevoel met tintelingen als ik het aanraak, maar ik voel gelukkig nog steeds de pijn als ik er met iets scherps op druk.

Als ik met iets scherps (uiteraard voorzichtig) op mijn tong druk voel ik diep van binnen een pijnscheut, maar aan de bovenkant helaas nog weinig gevoel en helaas nog geen smaak. (aan een kant)

Heeft u enig idee hoelang het herstel zal gaan duren? (met bovenstaande kenmerken) Volgende maand alweer kerst, hoop dat ik dan met de volle tong van al dat lekkers kan gaan genieten :D

Alvast bedankt,

Groeten Nathalie
zo, 11/11/2012 - 11:47 Permalink
van Zuilekom

Als antwoord op door nathalie83

Ik heb dezelfde klacht gekregen na trekken en beschadigen zenuw (volgens Chirurg destijds). Werd mij verteld dat dit zou kunnen wegtrekken na 2 jaar. Helaas is dit nooit goed gekomen. Ik heb nog steeds na vele jaren verder te zijn geen gevoel meer in deel van mijn onderlip en kin aan 1 kant.
Wat zijn nu mijn mogelijkheden nog? Het is een zeer vervelende klacht. Ook bij het eten en praten.
do, 03/01/2018 - 22:37 Permalink
bobdebouwer

Als antwoord op door van Zuilekom

Als destijds de zenuw alleen beschadigd was dan treedt herstel op in uiterlijk 9 maanden, daarna niet meer. Indien de zenuw doorgesneden was dan had men destijds direct de zenuwuiteinden tegen elkaar gelegd moeten worden. Dat groeit niet meer aan elkaar maar de afgesneden zenuw kan (deels) ingroeien daar waar de kapotte zenuw liep. Nu is geen herstel of verbetering meer te verwachten...er is niets meer aan te doen. De termijn van 2 jr wordt door de chirurg genoemd in de hoop dat je er in de tussentijd aan went....ook hij weet dat dat absurd lang is.
wo, 03/07/2018 - 11:14 Permalink