Hoi,
Ik ben een meisje van 14 en ik heb nog melktanden waarvan 1 hoektand waar de volwassen tand schuin onder zit, dit schijnt erfelijk te zijn, maar niemand in mijn familie die hier last van heeft? Ik ben dus naar de orthodontist geweest en die heeft me doorverwezen naar de kaakchirurg. Heeft iemand positieve/negatieve ervaringen met het vrijleggen van de hoektanden? Ik voel me er zelf nog een beetje onrustig over.
Gr.
Ik ben een meisje van 14 en ik heb nog melktanden waarvan 1 hoektand waar de volwassen tand schuin onder zit, dit schijnt erfelijk te zijn, maar niemand in mijn familie die hier last van heeft? Ik ben dus naar de orthodontist geweest en die heeft me doorverwezen naar de kaakchirurg. Heeft iemand positieve/negatieve ervaringen met het vrijleggen van de hoektanden? Ik voel me er zelf nog een beetje onrustig over.
Gr.
Re: Hoektand vrijleggen
En een ingesloten hoektand is lang niet altijd erfelijk, meestal gewoon veroorzaakt door plaatsgebrek waardoor de hoektand een verkeerde weg volgt bij het uitkomen.
Mijn eigen ervaring en ook van andere. Ik had aan 2 kanten nog melkhoektanden. Ik was alleen al 27 en ook bij mij kwam het niet vor in de familie dus erfelijk dat geloof ik niet helemaal.
Mijn verhaal over 2 hoektanden die gehaald zijn ook op dit forum. misschien heb je er iets aan al is het bij iedereen anders.
ik heb alleen de foto's weggehaald dus dat is niet meer te zien jammer genoeg.
http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?f=24&t=15802