Opgepast met betalingen aan Kesteren!!!!!

Author:
charron
Posted:
do, 02/26/2009 - 17:31
Mijn tandartsenpraktijk heeft mij via Kesteren Medical Factoring B.V. een rekening met acceptgiro gestuurd van een periodiek preventief onderzoek. Ik heb de rekening gelijk betaald aan Kesteren en de rekening opgestuurd aan Groene Land Achmea om de kosten te declareren. Nu heb ik bericht gekregen van de verzekeraar, dat er niet uitgekeerd wordt, omdat Kesteren ook voor dezelfde behandeling een rekening had ingediend bij Groene Land Achmea en deze betaald had gekregen. Voor 1 behandeling heeft Kesteren dus 2 rekeningen verstuurd en 2 x keer betaald gekregen. Telefonisch is Kesteren momenteel totaal onbereikbaar. Van de tandartsenpraktijk kreeg ik te horen dat dit veel vaker gebeurt en dat ik maar moest proberen het bedrag van Kesteren terug te krijgen. Volgens hen zijn zij ook slachtoffer zijn, omdat ze voor mijn behandeling van Kesteren geen betaling hadden ontvangen. De tandartsenpraktijk was niet bereid het door mij betaalde bedrag terug te storten. Ik ben van mening dat als een tandartsenpraktijk mij een rekening stuurt met het verzoek het bedrag aan Kesteren te betalen zij ook verantwoordelijk zijn voor de goede gang van zaken. Zij hebben de boekhoudkundige zaken uitbesteed aan Kesteren en ik niet. Formeel heb ik eigenlijk niets met Kesteren te maken. Zijn er meer mensen met problemen met Kesteren?
vV

hoe en waar de tandarts het doet maakt niet uit, eindverantwoordelijke blijft de tandarts want daar heeft d epatient de realtie mee. worden er dus fouten gemaakt die in dit geval Kesteren zelf niet goed kan oplossen (?) dan is de tandarts volgende in lijn om aan te spreken, die kan recalmeren bij kesteren.
vr, 02/27/2009 - 10:00 Permalink
charron

Ik heb zojuist opnieuw geprobeerd Kesteren telefonisch te bereiken. Ik krijg telkens een automatische beantwoorder aan de lijn met de mededeling dat de medewerkers het te druk hebben om mensen te woord te staan. Daarna wordt de verbinding verbroken. Ik krijg langzamerhand het vermoeden, dat er iets goed fout zit bij Kesteren Medical Factoring b.v.. Advies aan de mensen, die geld aan Kesteren moeten betalen: overleg met uw tandarts of het niet beter is het op zijn eigen rekening te storten.
vr, 02/27/2009 - 14:39 Permalink
labrador

ook wij hebben dezelfde ervaring. Kesteren stuurt een factuur aan ons en declareert tevens aan de zorgverzekeraar. Sinds december 2008 zijn we al bezig, geen reactie. Telefonisch nauwelijks te bereiken, wachttijden van een half uur! Als je dan iemand te spreken krijgt kom je niet verder; wel beloven maar er gebeurt niets. E-mail, daar komt ook geen reactie op. Het is daar goed mis!
di, 03/24/2009 - 22:12 Permalink
beugelbekje

Er is heel veel mis met Kesteren Medical Factoring.
Ze sturen foute nota's en aanmaningen.
Ze zijn telefonisch amper bereikbaar
Ze reageren niet op emails verzonden aan het emailadres dat op al hun facturen staat.
Kortom ze maken er gewoon een zooitje van.

Moet je voor de aardigheid eens kijken op het Forum op TROS RADAR over Kesteren.
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=67857&postdays=0&post…
zo, 04/19/2009 - 23:27 Permalink