Tandartspraktijken in ons land houden sinds de aangescherpte maatregelen tijdens de coronacrisis de deuren voor een groot deel gesloten. Tot 28 april behandelen praktijken uitsluitend spoedgevallen, bij niet-corona patiënten. Deze maatregel leidt onvermijdelijk tot een groot aantal bijna lege agenda, ook bij u als mondhulpzorgverlener. Wat is een goede manier om de vrijgekomen tijd juist nu zo efficiënt mogelijk te besteden?
Op de website van uw praktijk prijken de openingstijden, de behandelingen waarin jullie zijn gespecialiseerd en de gezichten van het team. De website is op orde en een prima visitekaartje. Uw praktijk is online zichtbaar.
Maar hoe uitgebreid is op praktijkpagina op Tandarts.nl? Hoe komen patiënten en toekomstig personeel nu daadwerkelijk bij uw praktijk?
Adverteren
Wie bezoekers naar zijn of haar praktijk wil navigeren, kan daarvoor adverteren via Google Ads. Dat adverteren loopt door, ook op de momenten dat uw praktijk niet bereikbaar is. Zolang het budget daarvoor toereikend is, adverteert u op deze manier. Stopt u met adverteren, dan verdwijnt uw praktijk weer uit de bovenste zoekresultaten. Stoppen kan natuurlijk altijd, maar zorg dan wel dat uw website continu in beweging is.
Google prefereert een actief platform
Een statische website die nauwelijks wordt ververst, is niet interessant voor Google. De websites die continu worden aangevuld met blogs, whitepapers en nieuwsberichten, zijn dat wel. Ze scoren hoog in de zoekresultaten. Wanneer u niet langer wilt adverteren met een tool zoals Google Ads maar wel zichtbaar wilt blijven, kunt u van het bereik van Tandarts.nl profiteren. Een drukbezocht platform zoals dat van Tandarts.nl met 400.000 bezoeken per maand valt ook op onder werkzoekenden.
Wat u zelf kunt doen
Zorg wel dat de praktijkpagina op Tandarts.nl relevant blijft. Grijp deze periode daar juist voor aan. Het voordeel van een complete praktijkpagina op Tandarts.nl is dat ook werkzoekenden een goed beeld krijgen van uw praktijk. Foto’s van het team, toelichting op de bereikbaarheid van de praktijk en waarderingen van buitenaf geven een indruk die daadwerkelijk ergens op is gebaseerd.
Persoonlijk contact
Met het terugbelverzoek op Tandarts.nl weten mensen zeker dat ze gehoord worden en teruggebeld worden door een receptionist op het moment dat er alle ruimte is voor het stellen van vragen. Wordt na sluitingstijd een terugbelverzoek neergelegd, dan vindt de receptie dat verzoek de volgende ochtend keurig in de mailbox. Dit persoonlijke contact wordt door mensen gewaardeerd.
Vacatures
Een tandartsassistent die zich oriënteert op een baan in een andere praktijk, krijgt graag een geüpdatet overzicht van de praktijk. Een pagina die onvolledig is ten opzichte van een andere praktijk die ook zoekt naar nieuw personeel, is een gemiste kans. Op dit moment werkt Tandarts.nl aan een button die het mogelijk maakt op de praktijkpagina eenvoudig kenbaar te maken dat nieuw personeel wordt gezocht. Via die button is de betreffende vacature straks direct te raadplegen.
Juist nu
Een praktijkpagina up-to-date houden vergt enige tijdsinvestering maar lang niet zo veel als uw eigen website continu in beweging houden. De praktijkpagina voorziet u precies van die informatie die u zelf van belang vindt. Nu de coronacrisis ons land nog in zijn greep houdt, kunt u de vrijgekomen tijd gebruiken om de praktijkpagina zo compleet mogelijk te maken.
We vertellen u graag nog meer over de manier waarop u uw praktijk in de kijker kunt spelen via Tandarts.nl. Daarvoor bestaan verschillende mogelijkheden. Kijk op tandarts.nl/praktijken of mail naar info@tandarts.nl.
Efficiente tijdsbesteding in tijden van de coronacrisis: laat werkzoekenden online kennismaken met uw praktijk
Primary tabs
Delen