waterstofperoxyde

Author:
Mark
Posted:
ma, 07/15/2002 - 14:08
Hallo,

Ik gebruik sinds een paar dagen waterstofperoxyde i.v.m. een doorkomende verstandskies. Nu heb ik de laatste dagen ook last van een witte afscheiding in mijn mond. Het zit vooral aan de wangen. Ook prikt het op sommige plaatsen in mijn mond na het gebruik van de waterstofperoxyde. Zijn deze twee verschijnselen toe te schrijven aan het gebruik van de waterstofperoxyde ?
de digitale tandarts

Het zou kunnen dat uw slijmvliezen geirriteerd zijn door de waterstofperoxyde.

Gebruik het niet te vaak en ook niet meer dan een 1,5% oplossing en bij voorkeur in een spuitje zodat gericht gespoeld kan worden.

http://www.tandarts.nl/imagesforum/monoject.jpg

Bij aanhoudende klachten en twijfel altijd een (tand)arts raadplegen!

Succes.
ma, 07/15/2002 - 14:39 Permalink
Mark

Ok, maar als het niet van de waterstofperoxyde afkomstig is, wat zou dan een oorzaak kunnen zijn waardoor ik die witte afscheiding heb. Is het schadelijk die witte afscheiding ?
ma, 07/15/2002 - 15:02 Permalink
de digitale tandarts

Witte afscheiding/plak op de slijmvliezen kan het gevolg van een schimmel-infectie (candida) zijn, maar ook door een verhoogde afschilvering (desquamatie) van de cellen aan de oppervlakte van het slijmvlies.

Dit laatste is waarschijnlijker bij jou, gezien de mogelijke irritatie door de waterstofperoxyde. Tevens heeft waterstofperoxyde een blekende werking wat deze schilvers ook witter kan maken.

Lijkt mij verstandig om het gebruik van de waterstofperoxyde te verminderen/ verdunnen en dan te kijken of er verbetering optreedt.

Succes.

[ Dit Bericht is bewerkt door: de digitale tandarts op 2002-07-15 16:51 ]
ma, 07/15/2002 - 16:50 Permalink
Drj

Ik heb ook last van ontstoken tandvlees door doorkomen van een verstandskies, Van mijn tandarts heb ik een spuitje (zie foto eerder bericht) en een waterstof peroxide meegekregen.
1. Kan iemand mij vertellen na hoeveel dagen ik resultaat merk? (ben pas 1 dag bezig)

Nu ben ik al een paar keer aan het hannessen geweest om dat tuitje onder mijn tandvlees (tussen verstandskies en tandvlees) te krijgen.
2. Is het erg belangrijk dat ik daar tussen spuit?
vr, 09/19/2003 - 17:42 Permalink
de digitale tandarts

Kan wel enkele dagen duren voordat je verbetering merkt, maar het is wel belangrijk dat je zoveel mogelijkj onder dat lapje spuit/schoonmaakt.

Soms bijt je ook met je bovenverstandskies op dat lapje en raakt het daardoor mede geirriteerd..daar helpt spuiten dan weer niet tegen..

grt
vr, 09/19/2003 - 17:49 Permalink
Drj

Dank je voor je snelle reactie.

Dat is inderdaad al veel keer gebeurd. Dat ik op dat flapje (of zelfs wang) bijt.

Ik zag net in de spiegel dat er ook verkleuringen zijn opgetreden aan de rand van het ontstoken gedeelte. Gele plek en blauwe puntjes. "Hoort" dit er ook bij?
vr, 09/19/2003 - 17:54 Permalink
de digitale tandarts

Irritatie door bijten??? ik zou het niet kunnen zeggen...mocht je het niet vertrouwen laat het je tandarts zien.

Succes!
wo, 09/24/2003 - 17:34 Permalink