Scherp puntje in tandvlees na trekken kies

Author:
Janne
Posted:
vr, 03/14/2003 - 21:21
Een week of zes geleden heb ik één van mijn kiezen moeten laten trekken omdat er al lange tijd een ontsteking onder zat, die via een fistel naar buiten kwam. Afgesproken is dat het het verstandigst was om de kies te trekken en er een implantaat te plaatsen. Inmiddels is de wond mooi genezen, maar een week geleden voelde ik dat er een soort scherp randje zat aan de voorkant van mijn tandvlees, ter hoogte van de kies. Inmiddels zit er een klein gaatje in mijn tandvlees waardoor ik een klein scherp puntje kan voelen. Zou dit een stukje bot kunnen zijn? Het voelt een beetje beurs, maar is niet constant pijnlijk, alleen als ik er op druk. Klinkt dit iemand bekend in de oren of moet ik toch maar weer terug naar de tandarts?
terry

hoihoi het zou een botsplintertje kunnen zijn.gaat er van zelf uit,komt door het trekken is vrij normaal.suc6verder grtzzz terry.
vr, 03/14/2003 - 21:55 Permalink
Moon

misschien een stukje van de kies dat er nu uitkomt. Het lichaam werkt dat er vanzelf uit, hoef je niets voor te doen vandaag of morgen zit er een hart stukje tussen je eten als je eet en dan is het eruit. Als het pijn gaat doen wel even dor je tandarts naar laten kijken!
vr, 03/14/2003 - 22:15 Permalink
Janne

Heb vandaag toch maar even de tandarts gebeld omdat het niet beter wordt en ik nog steeds door dat sneetje in mijn tandvlees een scherp randje/puntje voel zitten. Ben benieuwd wat ze er volgende week van zegt. Ik ben eerlijk gezegd het hele gedoe in mijn mond zat. Na mijn derde zwangerschap ben ik niet meer echt klachtenvrij geweest... :sad:
Gelukkig ben ik niet (meer) bang zoals velen anderen hier! Laat nog wel weten wat het nu precies is.
di, 03/18/2003 - 15:36 Permalink
Moon

hmm.. Goed van je dat je gebeld hebt. Als het je zelf niet lekker zit, moet je er even naar laten kijken. Anderen kunnen zeggen wat ze willen, maar als het jou een rotgevoel geeft, heb je er niets aan. Soms moet je naar dat stemmetje in je hoofd luisteren! :grin:

Ben heel benieuwd wat het is. (hoewel ik nogsteeds denk dat het een stukje kies/bot is dat er vanzelf uitkomt!)

Sterkte ermee! Ik lees wel wat het nou was!
Groetjes Monique
wo, 03/19/2003 - 15:42 Permalink
Janne

Dank je Moon. Ik ben er zelf niet van overtuigd dat het een los stukje is...het zit namelijk muurvast als ik het probeer op en neer te bewegen. Ben benieuwd wat mijn tandarts gaat doen en wat het uiteindelijk is. Ik houd je op de hoogte ok?
wo, 03/19/2003 - 19:42 Permalink
lienos

Hallo Janne,
Ik heb dit ook gehad na het trekken van een verstandkies.Eerst zat het er niet en na een week voelde ik dat puntje.Zat er steeds aan natuurlijk.Na een paar weken liet het zomaar los en het was inderdaad een stukje bot o.i.d.. Ik kon namelijk de moed niet opbrengen om weer naar de tandarts te gaan,dus goed van je dat je er wel even naar laat kijken.
Lienos
do, 03/20/2003 - 21:10 Permalink
Janne

Even een update: Ik ben vandaag naar de tandarts geweest. Gisteren voelde ik echter al dat er een stukje spontaan was 'verdwenen'.. Het scherpe puntje was weg. Ik ben vanmorgen toch maar gegaan, maar ze kon niet echt iets scherps meer vinden. Na met verschillende haakjes wat in het gaatje in mijn tandvlees rondgeroerd te hebben (leuk hoor!...) is er nog wat schoongemaakt met waterstofperoxide en dat was het dan. Met een week moeten de klachten minder zijn. Wel typisch hoor; heb je eindelijk een afspraak staan, is de klacht al grotendeels verdwenen. Het is niet de eerste keer dat dit me overkomt! O ja, het was hoogst waarschijnlijk toch een botsplintertje.
Groetjes en bedankt voor de reacties,

Janne
ma, 03/24/2003 - 17:26 Permalink