ontsteking of niet?

Author:
rkuipers
Posted:
ma, 05/12/2003 - 10:37
Hallo.

Sinds enkele weken heb ik een kleine zwelling op mijn tandvlees zitten, tegen de eerste kies aan. Ik heb er geen last van, maar wanneer ik er tegen aan druk geeft het een raar gevoel, het doet niet echt pijn.
De kies waar de zwelling tegen aan zit, is een aantal maanden geleden behandeld voor een gaatje. Nu is mijn vraag of ik dit zelf kan oplossen of gaat hier om een tandvlees ontsteking.

Alvast bedankt
MrRudi

Dit klinkt zeer zeker als een ontsteking, dat het geen pijn doet is alleen maar mooi natuurlijk maar een dergelijke zwelling duidt toch wel op een ontsteking. als je erop drukt, voelt het dan aan alsof het meegeeft? (alsof er vloeibaar spul onder zit?)

Ik zou in elk geval je tandarts eens bellen of ze er even naar willen kijken. Mocht het een ontsteking zijn kan een antibiotica kuur voldoen. Als het erger wordt kunnen andere ingrepen noodzakelijk zijn. Dus je kan het beter zeker weten dan gewoon afwachten!
ma, 05/12/2003 - 16:46 Permalink
Lieneke

Als het een abces zou zijn dan zou het toch behoorlijk pijn moeten doen. Misschien is het gewoon een hyperkeratose: beetje te veel weefselgroei. Maar idd: laat je tandarts er naar kijken!
ma, 05/12/2003 - 20:57 Permalink