Hallo.
Sinds enkele weken heb ik een kleine zwelling op mijn tandvlees zitten, tegen de eerste kies aan. Ik heb er geen last van, maar wanneer ik er tegen aan druk geeft het een raar gevoel, het doet niet echt pijn.
De kies waar de zwelling tegen aan zit, is een aantal maanden geleden behandeld voor een gaatje. Nu is mijn vraag of ik dit zelf kan oplossen of gaat hier om een tandvlees ontsteking.
Alvast bedankt
Sinds enkele weken heb ik een kleine zwelling op mijn tandvlees zitten, tegen de eerste kies aan. Ik heb er geen last van, maar wanneer ik er tegen aan druk geeft het een raar gevoel, het doet niet echt pijn.
De kies waar de zwelling tegen aan zit, is een aantal maanden geleden behandeld voor een gaatje. Nu is mijn vraag of ik dit zelf kan oplossen of gaat hier om een tandvlees ontsteking.
Alvast bedankt
Ik zou in elk geval je tandarts eens bellen of ze er even naar willen kijken. Mocht het een ontsteking zijn kan een antibiotica kuur voldoen. Als het erger wordt kunnen andere ingrepen noodzakelijk zijn. Dus je kan het beter zeker weten dan gewoon afwachten!
Zie voor een voorbeeld van een fistel het plaatje onderaan deze pagina:
http://www.tandarts.nl/html/wortelkanaal/dode_pulpa.php
Mogelijk dat het verstandig is om je tandarts er naar te laten kijken.