Na 20 jaar toch gegaan; alles is verwijderd protheses geplaatst.
Maak me ontzettend zorgen of ik ooit wel normaal zal kunnen eten. De vla, soep, pudding en yoghurt heb ik nu wel zo'n beetje "gehad". Wel goed voor het gewicht, maar hoop toch echt dat notmaal eten ooit (paar weken?)weer lukt.
Iemand ervaring..?
Maak me ontzettend zorgen of ik ooit wel normaal zal kunnen eten. De vla, soep, pudding en yoghurt heb ik nu wel zo'n beetje "gehad". Wel goed voor het gewicht, maar hoop toch echt dat notmaal eten ooit (paar weken?)weer lukt.
Iemand ervaring..?
Waarom kun je geen brood e.d eten, je moet het gewoon doen en niet direct opgeven, dus zet al het vloeibare spul aan de kant en begin gewoon te eten, dat had je ook direct moeten doen, heb je geen advies gekregen dan?
Groetjes, Janny
Zie voor meer info hier:
http://w3.nigz.nl/docfiles/MO97215.pdf
Met vriendelijke groet.
[ Dit Bericht is bewerkt door: de digitale tandarts op 2003-06-23 23:01 ]
Het advies dat ik kreeg was om direct weer gewoon te gaan eten om er direct aan te wennen en niet na een paar dagen omdat er dan vaak problemen komen.
Het wil niet zeggen dat je direct aan de harde droge worst zou moeten maar bv gewoon aardappels met groente en bv gehakt, ik heb dit gedaan en heb gelukkig nergens last van gehad.
Succes en groetjes
Dank voor advies
Ik heb ook pas een hele prothese. Ik heb vier dagen aan bouillon en vla gezeten, tot ik verging van de honger. Je kunt met een kop thee kleine stukjes brood (geen korstjes natuurlijk) naar binnen gieten. Ik eet nu gewoon warm eten, flink geprakt, en het is best te doen. Honger lijden hoeft niet, maar neem alle tijd van de wereld en leer opnieuw te eten. Vraag advies aan je tandarts en het lukt. Echt!