Vanochtend naar de tandarts geweest voor een extractie van een half afgebroken kies. Ik heb nog nooit zo'n brute behandeling ondergaan. (wel een goede tandarts overigens) Er is ook in de kaak geboord om alles weg te krijgen. Ik ben bang dat als de verdoving is uitgewerkt ik het helemaal voor mijn kiezen ga krijgen. Maar ik bloed nog wel uit de wond. hoelang mag ik nabloeden voordat ik me zorgen moet gaan maken. En de hechting, is dat om de wond bij elkaar te houden of helemaal dicht te maken? Ik kan namelijk in de wond kijken en de hechting overspand de wond meer dan hij deze dichthoud....
En nog tips tegen de pijn?
Mvg
Marco
En nog tips tegen de pijn?
Mvg
Marco
Hechten gebeurt vaak zodat er zich makkelijker een stolsel kan vormen en dat etensresten niet zo gemakkelijk in de wond kunnen komen. Het hoeft dus niet zo te zijn dat de randen van de wond elkaar raken.
Nabloeden kan nog een tijdje aanhouden. Het lijkt gelukkig altijd heftiger dan het is. Een druppel bloed in het speeksel lijkt al heel bloederig.
Wanneer er echt sprake is van een nabloeding kunt u een tissue goed opvouwen en daarop dichtbijten ter hoogte van de wond. Dit is als het ware een drukverband. Na een half uurtje is de bloeding dan meestal wel gestelpt.
Een goede pijnstiller in deze situatie is een pijnstiller welke tevens ontstekingsremmend is. Ibuprofen is hier een voorbeeld van een ook vrij verkrijgbaar.
Let er altijd op dat de bijwerkingen van het geneesmiddel niet erger worden dan de klacht waarvoor het geneesmiddel gebruikt wordt.
Nabloeding is dus wanneer het niet al te hevig is heel normaal maar wanneer u toch twijfelt kunt u altijd contact opnemen met uw eigen tandarts.
Suc6
Gr. Maurice
[ Dit Bericht is bewerkt door: Van Leeuwen op 2003-10-27 12:50 ]
Bedankt!
gr
Marco
De pijn die u voelt kan ook door het spoelen veroorzaakt zijn. Een desïnfecterend middel in een open wond is niet gevoelloos.
Wacht dus even totdat u er zeker van bent dat er zich een stevig stolsen gevormd heeft. Dan kunt u gaan desïnfecteren indien nodig.
Suc6
Gr. Maurice
[ Dit Bericht is bewerkt door: Van Leeuwen op 2003-10-27 13:26 ]
Gr. Maurice
wat je ook kunt doen is spoelen met kamille,kan je gewoon kopen bij de kruiden winkel paar druppeltjes in het water op laten losen en spoelen ,is op kruiden basis werkt goed en is beter dan al die chemische troep
Gr Ron
[ Dit Bericht is bewerkt door: ron op 2003-10-28 22:03 ]