angst

Author:
marpri
Posted:
zo, 10/26/2003 - 21:25
dag mensen,
ben 5 jaar niet naar een tandarts geweest en heb eindelijk in juni durven bellen voor een afspraak en ben ook geweest en had een paar gaatjes en voor de rest wat tandsteen !
Moest een afspraak maken voor 2x een half uur maar ben niet geweest in augustus en nu durf ik dus echt niet meer te bellen !
assistent ziet me aankomen !
advies ?
nellie

probeer je probleem telefonisch uit te leggen, de assistente kan dan de tandarts waarschuwen. Iets meer aandacht en uitleg helpt vaak toch.

misschien helpt een kortere behandeling de eerste keer kun je een beetje wennen.

toch gaan is de enige remedie

sterkte
zo, 10/26/2003 - 22:45 Permalink
Bange Lindaatje

hallo, ik ken je angst.
ik denk niet dat je je zorgen moet maken over de assistente, want als als je het gewoon uitlegt, is het voor hun ook makkelijker om rekening met je te houden.
en mocht ze er toch stom op reageren, dan zou ik zeggen: zoek een andere tandartspraktijk, want er zijn ook hele lieve tandartsen en assistentes.
ik wil je veel succes wensen en het komt allemaal wel goed.
groetjes lindaatje
ma, 10/27/2003 - 01:04 Permalink
sanderdellen

Vergeet niet dat de tandarts er voor JOUW gebit is en niet voor zichzelf, dus als het een goede tandarts is heeft hij begrip, Het is een taak van de tandarts om zijn patienten tevreden te houden.
do, 10/30/2003 - 13:31 Permalink
Sonja

Hoi!!! Ik herken veel in de verhalen van iedereen. Ik ben zelf ook ontzettend bang voor de tandarts maar ben wel altijd braaf op controle gekomen. Vandaag moest ik terugkomen voor twee gaatjes. Ik was ontzettend zenuwachtig en zag er als een berg tegenop. Mijn tandarts weet dat ik angstig ben en probeert me altijd op mijn gemak te stellen. Hij vroeg of hij moest verdoven. Dat is gedaan. Ik kreeg in totaal 6 prikken en daar was ik nog het meeste bang voor. Nou dat viel even reuze mee! Een miniscuul klein prikje voel je. En van de behandeling zelf heb ik niets meer gevoeld. Nu zit ik achter mijn computer met een heel gek verdoofd gevoel aan een kant. Maar het is me allemaal zo goed meegevallen. Volgende week moet ik terugkomen voor een wortelkanaalbehandeling. Nu ik weet dat het allemaal wel meevalt met verdoven en je echt niets voelt hoop ik dat voor mij dit ook allemaal wat zal meevallen. Van alle stress heb ik zo'n hoofdpijn.

Hopenlijk heb je wat aan mijn verhaal. Leg je tandarts uit van je angst. Een tandarts heeft daar begrip voor. Heeft hij dat niet dan is het geen goede arts! En vraag om een verdoving. Dan is de behandeling pijnloos!

Heel veel succes en sterkte!
do, 10/30/2003 - 17:11 Permalink