Bang voor spuit

Author:
antispuit
Posted:
di, 11/04/2003 - 08:39
Hallo,

Ik heb echt een rotgebit... aangezicht gaat wel maar kiezen en zo ontbreken vullingen enzo.

Ik ben totaal niet bang voor boren en dergelijke, maar heb echt iets tegen die spuiten.

Aangezien ik in mijn mond niet alles in een keer kan laten doen (omdat er nogal wat mis is, en ik alles eigenlijk toch wel netjes wil hebben.) Worden dat nog al wat spuiten

Is er een mogelijkheid om een verdoving te krijgen zonder die naald/spuit ?
hopeloos

Je hoeft echt niet bang te zijn. Als je je een beetje kan ontspannen voel je echt niets van de verdoving. Je moet niet alle gruwel verhalen geloven.
di, 11/04/2003 - 17:39 Permalink
Sonja

Ik was ook altijd bang voor die spuit. Vorige week meosten ze twee gaatjes vullen en ik was vooral bang voor de spuit. Ik voelde een piepklein prikje en vroeg mijn tandarts "Is dat nou alles" In totaal gaf hij er 6! Ik verklaarde mezelf voor gek dat ik me daar zo druk om maakte! Morgen krijg ik een kanaalbehandeling (ook iets waar je veel indianen verhalen over hoort) maar door de goede ervaring van vorige week ben ik helemaal niet meer bang. Wel een beetje zenuwachtig, maar heb mezelf goed onder controle dus kan me hopenlijk morgen een beetje ontspannen want ik moet wel twee uur in die stoel liggen :wink:

En je moet maar zo denken: beter heel even een klein prikje voelen dan constant de pijn van de behandeling!

Succes en veel sterkte!
di, 11/04/2003 - 18:41 Permalink
sanderdellen

Er zijn veel erger dingen dan een spuitje, er zijn veel indianenverhalen gaande. over naalden. Dus wees gewoon ontspannen en luister niet naar onheilsprofeten
wo, 11/05/2003 - 15:10 Permalink
Sonja

Net heb ik een WKB gehad en wederom heb ik niets gevoeld van de verdoving. De tandarts zei dat de prik aan de binnenkant (gehemelte) wat gevoelig kan zijn, maar ik voelde een klein prikje... echt het stelde niets voor! Ik snap je angst hoor want ik heb die angst ook gehad voor die verdovingen, maar die is helemaal weg! Hopenlijk kan ik je hiermee een beetje overtuigen en helpen! Ontspan je in de tandarts stoel en als hij komt met die spuit ga je gewoon heel hard aan wat anders denken.... Ik hoop dat het meevalt voor je!
wo, 11/05/2003 - 16:05 Permalink
natascha31

Hoi antispuit,

Er is ook een vloeistof die je tandvlees verdoofd zodat je de prik niet voelt. Wij gebruiken dit vooral bij kinderen.
do, 11/06/2003 - 20:54 Permalink
ArrowGirl

Tja,heel leuk,als je ontspannen bent voel je er nauwelijks of niets van. Word een beetje moeilijk volgens mij om ontspannen in die stoel te liggen terwijl je doodsangsten uitstaat voor die spuiten (en zoals ik alles wat de tandarts nog meer doet/kan doen).
Heb ik zelf ook,en wat ik ook doe of waar ik ook aan denk,niets helpt.
Heel vreemd want met piercings,tattoos en bloedprikken enzo heb ik helemaal geen moeite,terwijl het idee alleen al van die naald in m'n mond me het angstzweet bezorgd.
Maar ik denk dat die vloeistof waar natascha31 het over heeft voor mij ook wel iets is. Ga het in elk geval wel vragen als ik volgende week dinsdag naar de tandarts moet.

Groetjes Natascha
vr, 11/07/2003 - 13:49 Permalink
Linniepinnie

Bedankt voor de goede tip! Ik ben namelijk ook verschrikkelijk bang voor spuiten en ik moet donderdag (18/12) mijn verstandkiezen laten trekken bij de kaakchirurg.

Ik hoop dat ze in het ziekenhuis ook dat middeltje kennen om het tandvlees te verdoven...

Bedankt!

Groetjes,
Linda
ma, 12/15/2003 - 15:46 Permalink
Trixie

Hallo ik ben al zolang ik me kan heugen bang voor prikken maakt niet uit welke, zelfs bloedprikken en ik weet dat het geen zeer doet maar het zijn gewoon die naalden. Wat ik altijd doe; ik neem iemand mee en hou de hand vast en knijp erin met mijn andere hand knijp ik in de stoel en ga dan stevig ergens anders aan denken. Zoiets heeft weinig meer te maken nerveusiteit maar is pure nervositeit, hier kan je pilletjes voor krijgen ook homeopatisch verkrijgbaar ( neuraston ). En gaat het wel om de pijn; echt het doet geen pijn!
di, 12/16/2003 - 16:26 Permalink