Ik heb tot nu toe altijd gepoetst met een Braun electrische tandenborstel, maar ik overweeg de aanschaf van de Philips Sonicare.
Wie heeft ervaringen met deze borstel?
Hij is duur, maar goed, als het voor je glazuur en je tandvlees beter is heb ik het er wel voor over...
Wie heeft ervaringen met deze borstel?
Hij is duur, maar goed, als het voor je glazuur en je tandvlees beter is heb ik het er wel voor over...
Gr. Maurice
(heb hem overigens niet aangeschaft)
Ik heb nu een plaqcontrol, en daarmee voelen je tanden ook glad aan.
Wat is jouw argument om niet electrisch te poetsen?
Gr. Maurice
Maar ik zal binnenkort eens in medline zoeken naar onderzoeksresultaten.
[ Dit Bericht is bewerkt door: de digitale tandarts op 2003-10-31 10:54 ]
staat een kortings bon van 10 euro.Maar 129 euro...???? Ik vind het nog al wat!!
en de extra borsteltjes zijn 20 euro per stuk......
[ Dit Bericht is bewerkt door: lienos op 2003-11-02 11:21 ]
De borstel is duur, mee eens, maar mijn partner wertk bij Philips en kan hem goodkoper krijgen.
De borsteltjes koop je goedkoop op ebay.com (40 dollar per 6 stuks).
Het lijkt erop dat philips en braun oral-b onderling een klein oorlogje voeren, aangezien er heel wat vergelijkende onderzoeken te vinden zijn met wisselende resultaten.
Uit o.a. onderzoeken uitgevoerd in laboratoriumopstellingen blijkt dat de sonicare beter tandplak zou moeten verwijderen op moeilijk bereikbare plaatsen, bijv. tussen de tanden en keizen, maar in een aantal testen met proefpersonen concluderen andere onderzoekers weer dat de braun plakcontrol beter helpt tegen bloedend tandvlees.
Volgens mij is het denk ik niet mogelijk door o.a. de zeer wisselende resultaten per onderzoeksgroep om een uitspraak te doen.
Je kan je in ieder geval vastklampen aan de gedachte dat beide naar alle waarschijnlijkheid beter reinigen dan een handtandenborstel!
Voor de medisch geinteresseerden type op http://www.pubmed.org maar eens sonicare in dan kun je zelf ook door de samenvattingen klikken.
Of dat een Sonicare gaat worden met de komende Sinterklaas moet ik nog maar even zien.
Ik heb heel erg veel van die sites gelezen en mensen waren echt tevreden over de resultaten. Het is een tandenborstel die ook geluidsgolven uitzendt en zo vuil lostrilt. Hij is in Amerika al heel lang op de markt en Philips heeft sinds kort besloten Europa er mee in te gaan.
Het is dus geen nieuwe uitvinding en als je resultaten en pinies wil lezen lijkt me USA de plaats om te zoeken :smile: