Philips Sonicare...

Author:
niederer25
Posted:
do, 10/30/2003 - 10:52
Ik heb tot nu toe altijd gepoetst met een Braun electrische tandenborstel, maar ik overweeg de aanschaf van de Philips Sonicare.

Wie heeft ervaringen met deze borstel?

Hij is duur, maar goed, als het voor je glazuur en je tandvlees beter is heb ik het er wel voor over...
Van Leeuwen

Als tandarts zijnde kan ik natuurlijk moeilijk zomaar reclame maken voor bepaalde produkten. Zelf heb ik meegedaan aan een test (voordat de SoniCare op de markt kwam) en moet bekennen dat mn tanden heel glad aanvoelden.

Gr. Maurice

(heb hem overigens niet aangeschaft)
do, 10/30/2003 - 13:06 Permalink
niederer25

Beste Maurice, je hoeft geen reclame te maken:-). Maar eh, "glad aanvoelen" is dat hetzelfde als schone tanden hebben?

Ik heb nu een plaqcontrol, en daarmee voelen je tanden ook glad aan.

Wat is jouw argument om niet electrisch te poetsen?
do, 10/30/2003 - 13:12 Permalink
Van Leeuwen

Ik poets zelf wel degelijk electrisch en dit bevalt me prima. Met schoon bedoelde ik inderdaad glad. De tandenborstel waarmee ik nu poets (Oral B 3D) geeft mij ook het gevoel dat mn tanden schoon zijn dus ik zie de noodzaak niet om de Sonicare aan te schaffen.

Gr. Maurice
do, 10/30/2003 - 13:26 Permalink
Lieneke

Ff een opmerking: Die ene reclame die steeds zegt van; 'poets als een tandarts' is een grappig trucje. De reden waarom namelijk de tandarts daarmee poetst is, omdat hij deze gratis heeft gekregen...slimme reclame dus.
do, 10/30/2003 - 16:50 Permalink
de digitale tandarts

Ik heb dus nu een sonicare met veel korting gekregen en ik moet zeggen het is een grappig apparaatje.... je tanden voelen inderdaad heel glad aan na het poetsen.

Maar ik zal binnenkort eens in medline zoeken naar onderzoeksresultaten.

[ Dit Bericht is bewerkt door: de digitale tandarts op 2003-10-31 10:54 ]
vr, 10/31/2003 - 10:54 Permalink
Lala

Ik heb half jaar geleden voor het eerst gepoets met een Sonicare, mijn tanden hebben nog nooit zo schoon aangevoeld! Volgens mij bestaat er geen betere.
zo, 11/02/2003 - 01:11 Permalink
niederer25

Ik ben heel erg benieuwd naar de onderzoeksresultaten. Zodra je kunt, wil je die hier melden??

De borstel is duur, mee eens, maar mijn partner wertk bij Philips en kan hem goodkoper krijgen.

De borsteltjes koop je goedkoop op ebay.com (40 dollar per 6 stuks).
ma, 11/03/2003 - 08:35 Permalink
de digitale tandarts

Ik heb eens in medline gesnuffeld naar onderzoeksresultaten over de sonicare.

Het lijkt erop dat philips en braun oral-b onderling een klein oorlogje voeren, aangezien er heel wat vergelijkende onderzoeken te vinden zijn met wisselende resultaten.

Uit o.a. onderzoeken uitgevoerd in laboratoriumopstellingen blijkt dat de sonicare beter tandplak zou moeten verwijderen op moeilijk bereikbare plaatsen, bijv. tussen de tanden en keizen, maar in een aantal testen met proefpersonen concluderen andere onderzoekers weer dat de braun plakcontrol beter helpt tegen bloedend tandvlees.

Volgens mij is het denk ik niet mogelijk door o.a. de zeer wisselende resultaten per onderzoeksgroep om een uitspraak te doen.
Je kan je in ieder geval vastklampen aan de gedachte dat beide naar alle waarschijnlijkheid beter reinigen dan een handtandenborstel!

Voor de medisch geinteresseerden type op http://www.pubmed.org maar eens sonicare in dan kun je zelf ook door de samenvattingen klikken.
za, 11/08/2003 - 18:49 Permalink
niederer25

Bedankt voor deze informatie. Ik heb trouwens al een Braun, maar ja, je wil ook wel eens wat nieuws...

Of dat een Sonicare gaat worden met de komende Sinterklaas moet ik nog maar even zien.
ma, 11/10/2003 - 08:21 Permalink
bangerik

Ik ben hier vvia een link op een ander topic ( braun 7000 geloof ik) Ik heb de Sonicare nu 2 maanden en ik vind em fantastisch, als je resultaten zoekt kijk maar eens op US sites ( typ op Google Sonicare opinions ofzoiets en voila)
Ik heb heel erg veel van die sites gelezen en mensen waren echt tevreden over de resultaten. Het is een tandenborstel die ook geluidsgolven uitzendt en zo vuil lostrilt. Hij is in Amerika al heel lang op de markt en Philips heeft sinds kort besloten Europa er mee in te gaan.
Het is dus geen nieuwe uitvinding en als je resultaten en pinies wil lezen lijkt me USA de plaats om te zoeken :smile:
ma, 01/26/2004 - 21:14 Permalink