hallo,
allereerst even een compliment over het forum, ben een stuk wijzer geworden
heb alleen nog een paar vraagjes waar ik geen antwoordt op kan vinden, bij deze dan:
ik heb bij mij 2 achterste kiezen boven 2 diepe vullingen, nu zijn mijn verstandskiezen nog niet aan het doorkomen, maar kan je als die doorkomen (en ze moeten getrokken worden) de oude kiezen laten trekken, en je de verstandskiezen laten groeien , zodat je op die plek weer goede kiezen heb? of zit hier grote risico's aan
en is mondwater(listerine) als je het te vaak gebruikt, schadelijk voor je gebit
allereerst even een compliment over het forum, ben een stuk wijzer geworden
heb alleen nog een paar vraagjes waar ik geen antwoordt op kan vinden, bij deze dan:
ik heb bij mij 2 achterste kiezen boven 2 diepe vullingen, nu zijn mijn verstandskiezen nog niet aan het doorkomen, maar kan je als die doorkomen (en ze moeten getrokken worden) de oude kiezen laten trekken, en je de verstandskiezen laten groeien , zodat je op die plek weer goede kiezen heb? of zit hier grote risico's aan
en is mondwater(listerine) als je het te vaak gebruikt, schadelijk voor je gebit
Wanneer je de kiezen daarvoor laat trekken betsaat de kans dat alles toch goed komt maar er bestaat ook een kans dat de verstandskiezen niet netjes de gaten opvullen mar helemaal omvallen.
Het is dus moeilijk om hier een goede uitspraak over te doen. Het gebeurt echter weleens....
Listrine is, voor zover ik weet, niet slecht voor je gebit; het is prima om dit in combinatie met :smt001 te gebruiken.
Gr. Maurice
want in het tijdschrift"de quest" van deze maand staat ook dat vroeger, de verstandskiezen ter vervanging waren voor de oudere slechte kiezen,
als je het onder begeleiding van de tandarts doet, met steeds nieuwe foto's laten nemen , moet het toch wel te doen zijn?
Ik begrijp de opmerking "onder begeleiding van m'n tandarts" niet helemaal.
Ondanks het bovenstaande zijn er ook gevallen bekend waarbij de verstandskiezen inderdaad de plaats van de achterste kiezen zijn gaan innemen na verwijdering van deze achterste kiezen.
Suc6
Gr. Maurice
dus als je verstandkiezen moet worden getrokken omdat ze niet passen heb je deze optie helemaal niet meer,
dan heb ik liever nieuwe verstandkiezen dan gevulde kiezen
en als je ze laat groeien achter je normale kiezen, kun je slechter onderhouden
ik zit maar wat te brainstormen
:D
Ik ben benieuwd hoe het een en andere zal lopen in de toekomst maar zoals u wel ziet zijn er velerlei oplossingen.
Houd u ons op het forum op de hoogte van de ontwikkelingen?
Suc6
Gr. Maurice
Allemaal zaken dus om toch ook goed over na te denken...
Suc6 met uw keuze als het zover is.
Gr. Maurice