verstandskies laten uitsnijden

Author:
kris81
Posted:
wo, 10/06/2004 - 12:23
Hoi,

Ik moet volgend week in België mijn verstandskies laten uitnsijden. Mijn verstandskies zit nog onder mijn tandvlees en duwt tegen mij voorlaatste tand links boven. De kaakchirurg vertelde mij dat ze dit nadien dichthechten.

Geeft iemand hier soms ervaring mee of dit allemaal heel pijnlijk is. Ik heb al een paar keer een tand laten trekken bij de tandarts en had nooit veel pijn omdat ik geen te grote wortels heb.
Roxanne

Ik moet ook heen, en ik moet eigelijk zeggen dat ik het ook best wel ennig vind, waarschijnlijk ook omdat ik niet weet hoe het voelt, maar houd me op de hoogte hoe het is gegaan!

Ben wel benieuwd!
wo, 10/06/2004 - 15:55 Permalink
kris81

Moeten ze tijdens het uitsnijden van de tand de tand eruit trekken of snijden ze die volledig uit?

Momenteel valt de pijn nog goed mee maar ik heb wel last waar de tand drukt van een tranend oog ik weet niet of dit iets met de drukkende tand te maken heeft.
wo, 10/06/2004 - 18:37 Permalink
prondel

Uitsnijden of chirurgisch verwijderen gaat met de conventionele verdoving. Die ken je al van eerdere kiezen die je hebt laten trekken. Over het algemeen geven kiezen uit de bovenkaak weinig problemen, het vrijleggen met een sneetje geft later ook een mooi gesloten wondje. Dus eigenlijk is het misschien wel een voordeel. Laat je door mensen die anders zeggen niet gek maken. Een kies eruit halen is en blijft spannend, maar de dag erna merk je er nauwelijks meer iets van. Zorg wel voor voldoende paracetamol voor direct na de ingreep
wo, 10/06/2004 - 19:01 Permalink
kris81

Gisteren mijn verstandskies chirurgisch laten verwijderen viel heel goed mee. Eerst kreeg ik plaatselijke verdoving en daarna een pijnstiller. Van de verwijdering van de tand heb ik niks gevoeld. En een dag nadien valt de pijn heel goed mee. Door onmiddelijk ijs op de wang te leggen is de zwelling nauwelijks zichtbaar.

Volgend week moet ik terug om de 4 hechtingen te laten wegnemen.
di, 10/12/2004 - 13:25 Permalink
kris81

Ik moet volgend week rechts onder mijn verstandskies laten weghalen door een kaakchirurg.

Ik begrijp echter niet waarom de tandarts dit niet doet want de verstandskies is volledig doorgekomen en wortels ervan zijn ook behoorlijk recht.

Is dit een pijnlijke ingreep en moet er hier nog ingesneden worden als de tand er volledig doorgekomen is?

Van de verstandskies bovenaan had ik weinig last nadien alleen de verdovingsprik was behoorlijk pijnlijk.
vr, 05/06/2005 - 11:17 Permalink
dj

De ene tandarts heeft gewoon meer ervaring dan de andere met bepaalde ingrepen, uit de praktijk maar ook doordat ook na de opleiding tandartsen cursussen volgen om meer bij te leren over dit of dat. Hechten bijvoorbeeld is dacht ik een kunst op zich, zeker bij grotere wonden.

En misschien zit er toch iets bij jou wat de ingreep moeilijker maakt dan bij anderen, geen idee wat alleen.
vr, 05/06/2005 - 19:19 Permalink