Injectie pijnlijker bij verstandskiezen?

Author:
Steph
Posted:
di, 10/19/2004 - 23:57
Hallo,

Ik hoor vaak dat de injecties bij het verwijderen van verstandskiezen nogal pijnlijk zijn...
Nu vroeg ik mij af: zijn deze dan echt pijnlijker dan een injectie bij bvb. het vullen van een gaatje? Of is dat gewoon dezelfde injectie?
Injecties bij het vullen van gaatjes vind ik meestal nogal meevallen, daarom zou ik graag weten of dit anders is of niet...
En hoeveel injecties krijg je eigenlijk bij het verwijderen van de twee bovenste?
de digitale tandarts

Worden vaak twee of drie injectie gegeven voor het verdoven van een vesrtandskies. Gedeeltelijk komt het overeen met het geven van een verdoving bij een gaatje, maar meestal aan de binnen- of buitenkant worden extra gegeven.

Dit hoeft echter niet veel pijnlijker te zijn dan de verdoving bij een gaatje!
wo, 10/20/2004 - 00:04 Permalink
minique

Ik kan me herinneren dat het mij alles meeviel en ik had er ook behoorlijk tegenop gezien. Voor die aan de binnenkant werd ik wel even gewaarschuwd door de ta, dat die iets vervelender kon zijn, maar ook die vond ik alles meevallen.

Succes!

:smt006 Monique
wo, 10/20/2004 - 07:29 Permalink
Steph

Wat bedoel je met "de buitenkant" ?? :o
Toch niet echt aan de buitenkant van je wang hoop ik ???? :smt100

Dus jullie vonden de injecties wel meevallen ... maar waren ze toch pijnlijker dan een gewone verdoving of niet?
wo, 10/20/2004 - 12:38 Permalink
Moon

Ik vond de injecties niet echt prettig. Bij het verdoven van mijn verstandskiezen boven, verdoofde de tandarts ook in het verhemeltje, een beetje een naar spuitje, maar inderdaad doen ze niet meer pijn als bij een gewone verdoving voor een vulling!
Met de buitenkant bedoeld Monique de buitenkant van je tandvlees. Ze geven de injectie niet door je wang heen!!!

Wanneer moet je verstandskies getrokken worden???
wo, 10/20/2004 - 12:47 Permalink
GJH

Dat moet je nooit doen, dan blijf je er altijd tegenop zien. Ik ben ook als de dood voor tandartsen en kaakchirurgen, maar als er iets moet gebeuren met mijn gebit probeer ik het altijd op zo kort mogelijke termijn te plannen, dan heb ik het ook eerder achter de rug. Anders ga je er steeds meer tegenop zien, bouwt de angst zich op zeg maar.
wo, 10/20/2004 - 14:23 Permalink
Moon

Daar heeft GJH gelijk in. Wat een leuke uitspraak trouwens uitwezelen!!!
Op zaterdag naar de tandarts... Hmzzz....
Veel suc6 en sterkte!!!!
wo, 10/20/2004 - 14:31 Permalink
minique

Wat Moon al antwoordde: de 'buitenkant' is de wangkant van je kiezen, die verdoving gaat in de overgang tussen kaak en wang. De 'binnenkant' is de kant van de tong, vlak langs je kies. Overigens had ik het alleen over de 'binnenkant' en had Incisor het over buitenkant, maar dat maakt verder niet uit.

Ik heb zelf destijds géén verdoving in het gehemelte gekregen! Alleen links en rechts (oftewel binnen-/buitenkant) van de betreffende verstandskiezen.

:smt006 Monique
wo, 10/20/2004 - 17:29 Permalink
bloemetje

Hallo allemaal

ik heb pas ook verstand kiezen laten trekken (kaakchirurg)
volgens mij heeft hij mij 4 prikken gegeven
ik weet het eigenlijk niet meer zeker
3 waren niet echt te voelen
maar de 4 de prik deed echt zeer. volgens mij ging hij toen het
bot in van mijn kaak .. het is me 100% mee gevallen
ik heb een dag thuis gezeten .. verder ben ik gewoon vlug aan het
werk gegaan .. wel rustig aan gedaan natuurlijk wantje mond is natuurlijk
gevoelig .. ik mag maandag 25 okt weer naar de tandarts kijken wat die gene te zeggen heeft nou heel veel sterkte groetjes bloemetje
wo, 10/20/2004 - 18:03 Permalink