Ik heb een week of 3 geleden een behandeling gehad en daarbij is de boor defect geraakt.
Nu schijnt het zo te wezen dat ik er op gebeten zou hebben, zou zomaar kunnen vanwege gehele verdoving aan de rechterkant, echter nu moet ik mijn aansprakelijkheidverzekering gaan vragen of hun dat willen vergoeden.
Zoiets achterlijks heb ik nog nooit gehoord, en ga dat ook zeker niet doen.
Ik was wel even benieuwd of andere mensen dit ooit hebben meegemaakt.
Nu schijnt het zo te wezen dat ik er op gebeten zou hebben, zou zomaar kunnen vanwege gehele verdoving aan de rechterkant, echter nu moet ik mijn aansprakelijkheidverzekering gaan vragen of hun dat willen vergoeden.
Zoiets achterlijks heb ik nog nooit gehoord, en ga dat ook zeker niet doen.
Ik was wel even benieuwd of andere mensen dit ooit hebben meegemaakt.
nee, of zoals kinderen vangooise afkomst zeggeg: rrrrrrrraarrrrrrrr hoorrrr
Mijn eerste gedachte is: beroepsrisico. Dingen kunnen stuk gaan, ook doordat er iets onverwachts gebeurd. Tenzij jij moedwillig iets beschadigt, of aantoonbaar onvoorzichtig bent, vind ik het redelijk dat de tandarts het risico draagt. Hij zal er ook voor verzekerd zijn neem ik aan. Dat soort dingen zitten in de praktijkkosten verwerkt.
Ik ben toch weer blij dat ik niet de enige ben die dit erg vreemd vind.
Doe maar lekker knip en plak van deze teksten en stuur een brief terug dat je de brief voor verstuurd aan het verkeerde adres beschouwd. Want als jij toegeeft dat het zo is, uitgaande nog steeds dat er niets raars in gebeurd he!, gaat jouw WA verzekering echt niet uitkeren. Die zien je aankomen zeg.
Dit lijkt meer op oplichting als je er eens goed over na gaat denken.
Ik hoop dat er nog meer tandartsen gaan reageren op dit stukje, ben heel benieuwd hoe deze er naar kijken.
Voorlopig voor degene die al een reactie geplaatst hebben, mijn dank.
Ben benieuwd. Het enige waar een patient met mij ruzie over krijgt (of een aansprakelijkheid mag verwachten via verzekering) zijn mijn eigen vingers!
Een hoekstuk KAN je niet kapot bijten, je gebit gaat er echt aan wanneer je dit zou proberen, en dan nog gaat dat ding niet kapot. Daar kan je denk ik probleemloos met een vrachtauto overheen rijden.
ben benieuwd naar het vervolg...
En Jomanda's tanden.. als zij boren kapot kan bijten... zelfs onder verdoving... heeft ze waarschijnlijk stalen tanden en kiezen...
Wanneer een patiënt iets defect maakt door verkeerd gebruik (als de pat. bijvoorbeeld tijdens de behandeling de boor uit de hand slaat en deze hierdoor defect raakt) kan ik me er nog wel iets bij voorstellen maar ook dan lijkt het mij dat de tandarts aansprakelijk is aangezien dit soort zaken kunnen gebeuren en je er dus bedacht op moet zijn....
En zoals al eerder geschreven zijn de hand en hoekstukken bijna niet stuk te krijgen tijdens de behandeling door een patiënt.
Gr. Maurice
Wat ik er ook uit begrijp is dat de boor/hoekstuk niet zomaar stuk te krijgen is, wat kan dan wel een oorzaak zijn, gewoon slijtage?
Ik ben namelijk in het bezit van een normaal gebit, en als je erop zou bijten kan ik mij voorstellen dat het boortje zelf kan brekken, verder eigenlijk ook niets.
Ik heb nooit iets meegemaakt waarvan ik ook maar het idee had dat ik die kosten zou moeten verhalen op de patient.
Ik weet van een bevriend collega die een winkelhaak in zijn stoel had, veroorzaakt door een zeer forse sleutelbos die de patient in zijn zak had, hij is daar in goed overleg met patient uitgekomen. De stoelbekleding was al oud, is opnieuw bekleed, en patient heeft hier een deel van betaald, overigens in dit geval vergoed door zijn WA.
Maar dit is het enige geval waarvan ik weet in 16 jaar eigen praktijk, en ik weet ook geen verhalen hierover van mijn vader die voor mij bijna 30 jaar de praktijk gevoerd heeft.
Maar bijten op een boor... dat is een heel ander verhaal!
Het geheel berust op een misverstand?????
Ze dachten dat ik dit zelf had aangeboden, echter blijkt dat niet uit de brief die ik heb ontvangen namelijk dat ze het eerst zelf op hun verzekering hadden aangevraagd.
Ik denk er echter over dat het voor hun jammer is dat ik er niet in trap, op naar de volgende die wel onder de indruk is van zo'n brief.
Misschien jammer voor hun dat ze nu 3 klanten minder hebben, echter zullen ze daar niet wakker van liggen.
In ieder geval voor een ieder die een reactie heeft achtergelaten, mijn hartelijke dank en nu weet iedereen dus ook dat ze dat niet kunnen maken.
Met dank voor uw emailtje.
Het lijkt mij niet terecht dat uw tandarts u op laat draaien voor de kosten van een defecte boor. Om hier echter geen twijfel over te laten bestaan raad ik u aan om informatie in te winnen bij uw eigen ziektekostenverzekering of bij het TIP. Dit is het tandheelkundig informatiepunt. Zij zijn deskundig op het terrein van tandarts en tandheelkunde en kunnen u het beste adviseren op dit gebied.
Dit telefoonnummer is; 0900-2025012
uuuuuuuh dit consultje kost je overigens wel: 49,78 euro.
gaarne overmaken op postbank .......
hahahahaha