eerst pijn hier, nu daar

Author:
nlx
Posted:
wo, 01/12/2005 - 20:54
hoi

gisteren begon het. bij vlagen kwamen er flinke scheuten pijn bij een kies vandaag. wat uurtjes geleden hield het ineens op en nu heb ik continu pijn in mn tand er vlak naast (1 ertussen).

gaat morgen maar de tandarts maar zou het toch op prijs stellen als iemand nu al ongeveer kan vertellen wat er loos kan zijn.

oh, de kies die eerst pijn deed ziet een beetje donkergrijs aan de ene kant en is ooit gevult. hij was niet gevoelig voor druk of temperatuur maar gaf dus alleen pijnscheuten zo nu en dan.

de tand die nu ineens pijn doet (de kies doet niet meer pijn gelukkig) is gevoelig voor druk en die voel ik continu.

groeten
Roxanne

Het is heel moeilijk om zonder in de mond van de patient te kijken een oordeel te geven.

Je hebt het over een grijze tand, misschien dat hij is afgestorven? ik zou het niet helemaal zeker weten, omdat er geen rontgen foto's zijn, en andere foto's.

Ik zou rustig op de tandarts zijn oordeel afwachten.

Groetjes Roxanne
wo, 01/12/2005 - 20:59 Permalink
nlx

hoi :)

maar hoe kan het dan dat ineens de pijn stopt, en verderop opnieuw begint ?? en ook nog een ander soort pijn???

dat vind ik zo vreemd!
wo, 01/12/2005 - 21:01 Permalink
Roxanne

Dat zou ik echt niet kunnen weten, dat is denk ik zo ingewikkeld, en zeker zonder de oorzaak te weten.

Sorry...

Groetjes
wo, 01/12/2005 - 21:03 Permalink
D'Charly

Zou mss te maken kunnen hebben met een verstandskies die doorkomt? (lees: scheef doorkomt) en zo een belasting veroorzaakt op je andere tanden/kiezen

maar ik weet het natuurlijk niet zeker :wink:
wo, 01/12/2005 - 22:25 Permalink
nlx

hehe, dan moet die kies wel HEEEEEEL scheef groeien (als je 't mij vraagt).. nou ja, ik weet 't ook niet zeker natuurlijk.. maar het is de voorste kies boven (rechts) (en nu de voortand (met de hoektand er tussen))..

ik ben benieuwd morgen... maar baal er wel van dat paracetamol niet echt helpt... terwijl ik (dom dom) vandaag al een overdosis heb gehad.

groet
wo, 01/12/2005 - 22:47 Permalink
nlx

nee, dat is niet mijn gewoonte.... en voor zover mensen mij vertelden over hoe ik slaap, ben ik helemaal stil (dus je zou geen knarsen horen).

ik klem ze wle eens op elkaar maar heel kort en niet met kracht.
wo, 01/12/2005 - 23:52 Permalink
nlx

de tandarts kon niets vinden zo 123 en nadat ik hem mijn verhaald vertelde besloot hij om niets te doen.
Hij is van mening dat de tand overbelast is geweest, dat kan kloppen.. maar verklaart niet de pijn in de kies.

nou ja, dat wordt pijnstillers innemen en wachten....
do, 01/13/2005 - 09:06 Permalink