Kerkhof

Author:
Noorderlinge
Posted:
do, 01/20/2005 - 18:53
Das het gebit van mijn man. Een kerkhof. Hij is al jaren niet naar de tandarts geweest omdat ie gewoon niet durft. Maar zo kan het ook niet langer. Ik heb een paar vraagjes en hoop dat iemand daar antwoord op kan geven. Zn gebit is in zo'n slechte toestand dat ie denk ik een kunstgebit moet hebben. Wat gaat dat kosten, boven en onder?
Vergoed een verzekering ook als je al jaren niet niet naar de tandarts bent geweest? :(
Moon

Of een verzekering dat dekt, ligt aan de verzekering. Vaak wordt maar een heel klein deel of niets vergoed.

Tegenwoordig kunnen tandartsen heel veel herstellen. Ook door de composietvullingen kunnen afgebroken tanden en kiezen nauwelijks zichtbaar weer hersteld worden.

Je kan altijd een afspraak maken met een tandarts en die laten kijken. En dan eventueel een prijsopgave vragen.
(om je een indicatie te geven... mijn vader heeft ongeveer 5 jaar geleden alleen een bovengebit gekregen en die kostte 1400 gulden)

Succes
do, 01/20/2005 - 19:12 Permalink
Noorderlinge

Bedankt voor je antwoord. Zou mooi zijn als ie zn eigen tanden kon houden, maar we hebben niet veel hoop. Veel zijn afgebrokkeld tot aan het tandvlees, de rest is ook niet veel soeps, zwart en rot.
vr, 01/21/2005 - 08:02 Permalink
Moon

:cry: dan lijkt het inderdaad een gebed zonder einde te worden.

Op naar de tandarts voor een kunstgebit dus! Of de verzekering het gebit dekt... moet je denk ik even in de polis voorwaarden kijken. Waar ben je verzekerd?
Succes
vr, 01/21/2005 - 08:47 Permalink
de digitale tandarts

Het ziekenfonds vergoedt vaak 75% van de kosten van een kunstgebit, wanneer de extractie's bij een kaakchirurg gedaan zullen worden, dan worden deze tevens voor 100% vergoed.
vr, 01/21/2005 - 12:50 Permalink
Noorderlinge

Hij zit zelf bij de OZ. Ik ben bang dat die gaan zeggen dat t zn eigen schuld is, wat ook zo is natuurlijk, en dat ze daarom niet vergoeden. Zo van, dan had ie de jaarlijkse controle maar moeten laten doen...
vr, 01/21/2005 - 17:31 Permalink
minique

Ik denk niet dat je daar erg bang voor hoeft te zijn. Toen ik na een jaar of 5 weer naar de tandarts ging, heb ik alles gewoon vergoed gekregen (tot het maximum waarvoor ik verzekerd was). Ik denk niet dat er tegenwoordig meer naar gekeken wordt of iemand wel netjes op controle gaat (administratief niet haalbaar).
Kosten bij de kaakchirurg vallen volgens mij niet onder de tandartsverzekering, maar onder het basispakket en dat staat er dus helemaal al los van!

:smt006 Monique
vr, 01/21/2005 - 19:07 Permalink