Toch nog een vraag over de brug die ik vorige week heb laten plaatsen. Mijn tandvlees is boven de brug nog altijd gezwollen en paarsig van kleur. Ik doe er alles aan om mijn gebit goed schoon te houden, maar de zwelling neemt niet af en lijkt eerder iets toe te nemen. Is dit normaal dat het tandvlees zo reageert of moet ik terug naar mijn tandarts voor beoordeling (misschien brug iets te hoog???).
Heeft iemand een suggestie?
Heeft iemand een suggestie?
Dat je na een week nog steeds klachten hebt lijkt me een goede reden om je tandarts te bezoeken.
Rood/paarsachtig tandvlees duidt vaker aan op een ontsteking/irritatie van het tandvlees. Die ontsteking kan ontstaan door plaqueophoping of voedselimpactie onder/rondom de pijles van de brug.
Ik ben er van overtuigd dat je je gebit goed verzorgt, maar om toch advies aan de tandarts te vragen over het gebruik van bepaalde hulpmiddelen lijkt me geen kwaad.
Soms zijn de randen van het metalen kapjes die je kiezen ( de pijlers) omvatten te lang. Dan zou het logish zijn dat daar plaque accumulatie plaatsvindt.
Je gaf aan dat je misschien allergisch was voor een bepaald materiaal in de noodkroon. Dan zou je klachten eigenlijk nu toch moeten afnemen... Dit zou ik ook even aan je tandarts vragen.
:smt006 Monique
Zou wel handig zijn overigens, dit is best gepriegel maar ja je wil dan ook geen ontstekingen.
Maar goed waar je het kunt kopen: als er hier niemand komt met een reactie, dan zouden ze je bij de tandarts of mondhygiëniste moeten kunnen vertellen!
:smt006 Monique
Als een ontsteking afneemt en daarmee de zwelling onststaat er vaak meer ruimte, dus als je nu te weinig ruimte hebt voor floss, stokers of ragers hoeft dat over een tijdje niet meer zo te zijn..
Nogmaals dank voor jullie aandacht en meer tips zijn uiteraard welkom!
"Braun Oral-B Interspace fits all Oral-B electric toothbrushes".