Nog een paar vragen over wkb en kronen. Hoe groot is eigenlijk de slagingskans van wkb uitgevoerd op kies met ontsteking (met en/of zonder cofferdam) En wanneer kan er een kroon op, moet de ontsteking dan helemaal weg zijn of is het begin van genezing voldoende? Overigens als de ontsteking weg is en er gaat een kroon op kan dan om een of andere reden zo'n ontsteking aan dezelfde kies weer terugkomen?
Ik lees daar op het forum verschillende dingen over en maak me er daarom zorgen over. Tenslotte zijn kronen erg duur en dan is het wel prettig als ze ook een lange tijd mee kunnen! Ik hoop dat de tandarts wat antwoorden voor me heeft!
Groetjes
Ik lees daar op het forum verschillende dingen over en maak me er daarom zorgen over. Tenslotte zijn kronen erg duur en dan is het wel prettig als ze ook een lange tijd mee kunnen! Ik hoop dat de tandarts wat antwoorden voor me heeft!
Groetjes
Groetjes
Nog altijd staan de kosten van wortelkanaalbehandeling en kroon (hoeft niet altijd samen te gaan..) zeer gunstig tegenover de kosten van een implantaat. En die zijn niet heilig, gaan ook wel eens mis, en kunnen niet overal en bij iedereen toegepast worden.
Zo heeft elke techniek zijn voor- en nadelen.
Het is zeker zo dat een kanaalbehandeling met cofferdam een hogere kans van slagen heeft. Ik weet alleen niet of ook onderzocht is of dit ook wel eens zou kunnen liggen aan het feit dat een tandarts die dit doet met cofferdam (wat tegenwoordig toch wel als vereiste wordt gezien) gewoon serieuzer en dus kritischer met zijn vak bezig is dan iemand die dit zonder doet. Een tandarts die kritischer staat tegenover zijn eigen handelen zal ongetwijfeld ook hogere succespercentages scoren.
Juist, een uitstekend punt m.i.. Dit is ook nauweljiks statistisch te toetsen.
Dit type probleem (correlatie in verklarende variabelen) is een van de meest voorkomende kwesties in de wetenschap.