3 weken geleden had ik de 6 maandelijkse controle en daarbij had de tandarts een foto gemaakt omdat hij een heel klein plekje zeg maar niet zeker was of het een gaatje was. Nu bleek dat toch zo te zijn en gister heeft hij het geboord. Ik heb nu sinds vanmorgen dat als ik iets kouds of warms drink ik een pijnscheut krijg bij die tand. Is dit normaal?
- is het een witte vulling?
- hoe lang duurt die pijnscheut
:smt006 Monique
Bedankt. :) :smt006
Overigens kan het zijn dat je wat moet experimenteren met het merk, bij mij werkt het ene merk in ieder geval beter dan het andere...
hoi met abigail
Zie hiervoor ook deze thread:http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?t=5378
Pijn kan ook veroorzaakt worden door een te hoge vulling, de vulling komt dan eerder in contact dan de andere tanden en kiezen, dit kan zorgen voor overbelasting en de daarbij horende overgevoeligheid.
Tandvlees raakt ontstoken doordat het tandvlees niet goed wordt schoongehouden waardoor bacterien vrij spel hebben. Te bolle en overhangende restauraties kunnen het tandvlees ook overmatig irriteren.
Overigens duidt pijn in de wang op overbelasting van de kauwspieren, dit kan komen doordat bijv een vulling te hoog is waardoor de spieren verkeerd worden gebruikt en overbelast worden, of omdat je teveel aan 1 zijde bent gaan kauwen (bijv. omdat de vulling gevoelig is), de pijn bevindt zich in dat geval aan de zijde waar de gevoelige vulling zit terwijl je aan de andere kant kauwt.