Ben gister naar de tandarts geweest voor de half jaarlijkse controle.
De tandarts heeft mij er op gewezen dat ik mijn eetpatroon zou moeten veranderen. Door eigenlijk niet meer dan 5 keer per dag te eten. Geen zoete dingen te drinken ook geen light drankjes. En als ik dan wil eten dat ik het dan achter elkaar doe en niet elke keer wat tussendoor.
Ik heb nl niet zoveel glazuur op mijn tanden.
Maar ik ben eigenlijk vergeten te vragen of ik dan wel kauwgum (suikervrij) tussen door mag eten. Weet iemand dit?
En welke dingen zijn verder niet slecht voor je tanden. Zijn natuurlijke suikers uit fruit ook slecht?
Voor mij een vreselijke straf om geen tussendoortjes meer te mogen eten!
De tandarts heeft mij er op gewezen dat ik mijn eetpatroon zou moeten veranderen. Door eigenlijk niet meer dan 5 keer per dag te eten. Geen zoete dingen te drinken ook geen light drankjes. En als ik dan wil eten dat ik het dan achter elkaar doe en niet elke keer wat tussendoor.
Ik heb nl niet zoveel glazuur op mijn tanden.
Maar ik ben eigenlijk vergeten te vragen of ik dan wel kauwgum (suikervrij) tussen door mag eten. Weet iemand dit?
En welke dingen zijn verder niet slecht voor je tanden. Zijn natuurlijke suikers uit fruit ook slecht?
Voor mij een vreselijke straf om geen tussendoortjes meer te mogen eten!
Als je nog vragen hebt kun je het natuurlijk laten weten.
Groetjes Geke :smt006
Maar mag ik wel kauwgum eten? Die met xylitol of gewone suikervrije van sportlife?
:smt006 Geke
Heb het gister goed volgehouden, nl maar 3 keer gegeten.
Heb bv na mijn brood meteen iest zoets erachteraan gegeten. (wel minder lekker hoor dan tussen door).
Vandaag moet ik geopereerd aan mijn ontsteking onder mijn kroon, krijg voor de derde keer een wortelpuntbehandeling. Zie er vreselijk tegen op, maar het moet. Een voordeel hierna kan ik niet zoveel eten voor de komende dagen.
Succes!!
Groetjes Geke :smt006