Drukkende hoofdpijn en wortelpuntontsteking

Author:
rubenz
Posted:
wo, 08/24/2005 - 21:37
Ik zit nu al meer dan 1 1/2 jaar met een drukkend gevoel in mijn voorhoofd. het zeurt de hele dag. :(
Valt mij op als ik op bed ga en wil gaan slapen het minder word :o

Nu heb ik echt heel veel gedaan om mij ervan af te helpen
Zelf een neusschot correctie ondergaan :cry:
Maar ik kom er maar niet vanaf. Ik merk dat mijn altijd positieve instelling in het leven ook minder word. tot.........

Toen ik bij de tandarts kwam. eigenlijk voor een kroon maar ik gaf aan dat mijn rechterkies in mijn onderkaak gevoelig is als ik erop druk
Raar want er was al een wortelkanaalbehandeling geweest.
Bleek? donkere vlek aan de wortelpunt. onsteking dus

Ik durf er niet eens aan te denken omdat het kan tegenvallen en ik ook niet veel hoop meer heb dat ik er ooit vanaf kom. Maar heel diep van binnen denk ik: zou dit dan de oorzaak zijn :roll: Want het zit er waarschijnlijk ook al een poosje

ben heel erg benieuwd naar reacties of mensen die dit herkennen en er (nogniet) vanaf zijn.

Ik weet wel dat ik zo langzamerhand moedeloos van wordt
Geke

Ik denk niet dan een wortelpuntontsteking aan een kies rechts in de onderkaak echt de oorzaak kan zijn van een drukkende pijn in je voorhoofd. Wat je inderdaad merkt bij een wortelpuntontsteking is, dat als je op de kies drukt, het pijnlijk is. Verder merk je soms een ontsteking aan de wortelpunt niet goed, als er weinig druk op staat. Soms wordt er een soort afvoergangetje gevormd vanaf de ontsteking naar buiten, dit kun je soms zien als een bultje in je mond in de buurt van die kies, dit heet een fistel. Verder kan de ontsteking zich wel uitbreiden en een abces worden, maar nooit in de richting van je voorhoofd, maar meer richting je wang. Dit merk je dan doordat je wang dikker wordt en je ook meer pijn krijgt. Dit is het risico als de ontsteking niet behandeld wordt. Heeft je tandarts het er ook met je over gehad om de ontsteking te behandelen en wat er dan gedaan wordt? Het kan zijn dat de wortelkanaalbehandeling overgedaan moet worden, als deze gelekt heeft. Maar dat kun je het beste met je tandarts overleggen.

Heel veel sterkte ermee en ik hoop dat de oplossing voor je hoofdpijn in je voorhoofd ook snel ontdekt wordt. Kan het zijn dat je vaak verkouden bent en dat het iets met je voorhoofdsholtes is? Daar zal vast ook wel al naar gekeken zijn, als zelfs je neusschot aangepast is.

:smt006 Geke
wo, 08/24/2005 - 22:29 Permalink
minique

Een oorzaak voor je hoofdpijn zou misschien gevonden kunnen worden in tandenknarsen en/of klemmen. Gebruik de zoekfunctie van het forum maar eens voor meer informatie hierover.

:smt006 Monique
do, 08/25/2005 - 07:30 Permalink
rubenz

maar je hebt ook de drielingzenuw
1 van deze zenuwen gaat naar de onderkaak en ik neem aan dat de zenuw van de kies hierop aansluit
Als nu 1 van deze zenuwen onstoken is lijkt mij dat dit invloed heeft op de rest.

Als ik het verhaal lees op de link die hieronder staat zou het atypische aangezichtspijn kunnen zijn

De info heb ik hierweg en zodoende kwam ik erbij
http://home.wxs.nl/~mip/gezicht.htm

Een plaatje maakt misschien wat duidelijk (althans deed het voor mij)

http://home.wxs.nl/~mip/gezicht.gif
do, 08/25/2005 - 17:43 Permalink
Geke

Ik denk niet dat de drukkende pijn in uw voorhoofd iets te maken heeft met de nervus trigeminus. Dit omdat de kies in de onderkaak niet rechtstreeks in verbinding staat met uw voorhoofd. Ten tweede is zenuwpijn vaak een scherpe pijn en vaak niet een drukkende pijn die u omschrijft. Pijn in het hoofd kan wel te maken hebben met overbelasting van de m. Temporalis, dat is een kauwspier, die op de zijkant van het hoofd loopt en bij het kauwen, knarsen en klemmen gebruikt wordt. Pijn in het voorhoofd heeft vaak daarmee te maken of voorhoofdsholte ontsteking en niet met een kies in de onderkaak. De prikkel van die kies wordt door de nervus trigeminus (dus drielingszenuw) afgevoerd richting de splitsing en gaat daar verder richting de hersenen. De prikkel die vanaf die kies loopt komt ook niet meer in de baan die richting het ook loopt, die ook niet op het voorhoofd komt.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, veel sterkte ermee en ik hoop dat de echte oorzaak van de vervelende hoofdpijn gevonden wordt.

:smt006 Geke
ma, 09/05/2005 - 18:29 Permalink
BAr6

Als antwoord op door Geke

Ik heb zelf gemerkt dat je wel degelijk hoofdpijn kan krijgen van kroon / zenuwpijn. Bij mij was een noodkroon geplaatst op mijn kies, (de zenuw is gezond). Na een paar dagen kreeg ik lichte kiespijn, oorpijn en hoofdpijn aan een kant.
Geen enorme hoofdpijn, maar een drukkende knellende hoofdpijn die te onderdrukken was met paracetamol. Wel zo erg dat ik s nachts wakker werd als paracetamol was uitgewerkt.
De tandarts zag geen ontsteking, het was ook een gezonde kies. Hij wilde al wortelkanaalbehanfelibg doen. Maar besloot eerst iets anders te proberen . Hij heeft de kroon van binnen wat uitgeboord. En op nieuw geplaatst om zo even paar dagen te testen.
Wat bleek, de kiespijn verdween, maar bleef wat tik gevoelig. Maar de hoofdpijn bleef licht.
Pas toen de definitieve kroon werd geplaatst is alle pijn echt weg.
wo, 10/03/2018 - 00:05 Permalink