Met welke klachten begint een wortelpuntontsteking?

Author:
Panfluit
Posted:
ma, 10/31/2005 - 17:28
De tandarts zegt dat mijn pijnlijke zenuwsteken wijzen op een afstervende zenuw. De pijn is zo heftig dat ik er 's nachts van wakker schrik en het zweet me uitbreekt, ook overdag steekt het regelmatig. Toch kan ik samen met mijn tandarts niet zeggen welke kies de pijn veroorzaakt.
Ik vraag me nu af of ik kan verwachten dat de kies uiteindelijk gaat reageren op warm en koud en duidelijk wordt om welk element het gaat of inderdaad afsterft en dat ik af moet wachten tot ik ergens een wortelpuntontsteking krijg. Als dat laatste het geval is wil ik graag weten hoe de klachten van een wortelpuntonsteking beginnen. Ik ben er liever op tijd bij, zit niet echt te wachten op een gigantische ontsteking.
Sleipnir

Ik kan mijn klacht deels in jou klacht terug vinden. Misschien krijg ik morgen wel precies hetzelfde te horen, ik wens je veel sterkte, want ik weet dat deze stekende pijn behoorlijk zeer doet.
di, 11/01/2005 - 00:19 Permalink
Rude

De tandarts zegt dat mijn pijnlijke zenuwsteken wijzen op een afstervende zenuw. De pijn is zo heftig dat ik er 's nachts van wakker schrik en het zweet me uitbreekt, ook overdag steekt het regelmatig. Toch kan ik samen met mijn tandarts niet zeggen welke kies de pijn veroorzaakt.
Ik vraag me nu af of ik kan verwachten dat de kies uiteindelijk gaat reageren op warm en koud en duidelijk wordt om welk element het gaat of inderdaad afsterft en dat ik af moet wachten tot ik ergens een wortelpuntontsteking krijg. Als dat laatste het geval is wil ik graag weten hoe de klachten van een wortelpuntonsteking beginnen. Ik ben er liever op tijd bij, zit niet echt te wachten op een gigantische ontsteking.

Ik denk dat je een wortelkanaalbehandeling moet ondergaan, is even pijnlijk maar daarna ben je er heerlijk van verlost.
wo, 11/02/2005 - 10:59 Permalink
Panfluit

Hoi Rude,

Ja, maar ik weet niet welke kies de pijn veroorzaakt en de tandarts ook niet. Ik kan toch niet in elke kies een wkb laten doen!

Groetjes Gabrielle
wo, 11/02/2005 - 13:22 Permalink
Rude

Hoi Rude,

Ja, maar ik weet niet welke kies de pijn veroorzaakt en de tandarts ook niet. Ik kan toch niet in elke kies een wkb laten doen!

Groetjes Gabrielle

Kan hij dat niet zien op een foto????
vr, 11/04/2005 - 14:51 Permalink
Panfluit

Nee, er is al vaker een foto genomen, vanuit verschillende hoeken ook. Een beginnende ontsteking kun je ook niet altijd zien blijkbaar en doorzetten doet het ook nog niet. Dat vind ik ook wel eng dat je weet dat er waarschijnlijk wat aan zit te komen maar niet weet wanneer. Ze hebben een kies nu zeer plaatselijk verdoofd gehad om te kijken of de pijn dan weg was en ja dat was zo, maar ik had aan mijn hele linkerkant geen gevoel meer dus vraag ik me nog af of dit wel de juiste kies is. Afwachten, maar ik word er zo moe van vooral omdat ik niet kan slapen zo.
za, 11/05/2005 - 05:32 Permalink