Excuses dat ik even een nieuw draadje start over mijn trauma.
Na een zware behandeling staat een voortandkroon deels naar binnen toe.
Ik heb 2 vraagjes: Gaat dit apparaat zijn juiste plekje weer innemen na de genezing van de wond en als de hechtingen er uit zijn ?
En: Kan een kaakchirurg een kroon VERVANGEN,vernieuwen dus als er nog een ontsteking ZOU zitten , dus op het moment van een ontsteking: openmaken,schoonmaken en een nieuwe kroon er op zetten ?
Dank
Na een zware behandeling staat een voortandkroon deels naar binnen toe.
Ik heb 2 vraagjes: Gaat dit apparaat zijn juiste plekje weer innemen na de genezing van de wond en als de hechtingen er uit zijn ?
En: Kan een kaakchirurg een kroon VERVANGEN,vernieuwen dus als er nog een ontsteking ZOU zitten , dus op het moment van een ontsteking: openmaken,schoonmaken en een nieuwe kroon er op zetten ?
Dank
Hier: http://www.nvmk.nl/p_patienteninfo
Account weer actief, en wat ge-edit in dit topic.
excuses
Excuses voor mijn woeste overdreven reactie,ook via deze weg,zal wel door de pijn komen waar ik al 2 weken inzit.. :roll:
kroon
Alvast bedankt.
Kroon wordt in de tandheelkunde vaak gebruikt voor de kunstmatige vervanging van de natuurlijke kroon. Deze vervanging kan op een eigen wortel gezet worden, de kroon zoals de meeste mensen hem kennen, maar kan ook op een implantaat rusten. Tenslotte kan de kroon in een brug zijn opgenomen waarbij sommige kronen niet meer direct op een wortel/implantaat rusten. Tandheelkundigen gebruiken ook wel het woord opbouw meen ik.
In jouw geval betreft het een kunstkroon (opbouw) op een eigen wortel.
kroon
Betekent het dat bijna heel het bovenste deel van mijn kies boven het tandvlees wordt verwijderd om plaats te maken voor de kroon? Dat vind ik ongelofelijk zonde van mijn kies. Ik heb elders op de site het wmv-filmpje gezien waarbij ze uitleggen hoe de kroon erop wordt gezet. Ik zie dat er een groot deel weg gaat en er een klein cylindertje over blijft om de kroon op te zetten.
Een goede tandarts zal doorgaans voor de techniek kiezen waarbij gepoogd wordt a) al het geinfecteerde weefsel weg te nemen, dat zal toch in ieder geval meebepalen hoeveel eigen weefsel er over blijft, b) zo veel mogelijk stevigheid te verkrijgen. Hierover kun je zonder meer (vooraf) vragen stellen, een schetsje bv..