Ik heb zojuist een impact gekregen en hierdoor heb ik een loszittende zijsnijtand. (naast de twee voorste snijtanden)
Ik heb eens mijn tand onder koud water laten lopen en blijkbaar sterft de pijn uit. Maar onder normale omstandigheden voel ik de hele tijd een continue pijnscheut. Niet van het erge type weliswaar maar irriterend.
De tand is niet echt heel los maar beweegt een klein beetje.
Wijst de pijn op heling of betekent dit dat de zenuw aan het uitsterven is?
Ik heb eens mijn tand onder koud water laten lopen en blijkbaar sterft de pijn uit. Maar onder normale omstandigheden voel ik de hele tijd een continue pijnscheut. Niet van het erge type weliswaar maar irriterend.
De tand is niet echt heel los maar beweegt een klein beetje.
Wijst de pijn op heling of betekent dit dat de zenuw aan het uitsterven is?
Is het nu mogelijk om de pulva (merg + zenuwen) eruit te halen en dan de tand terug aan elkaar te plakken? Of moet de hele tand verwijderd worden? Waarschijnlijk zullen eerst rontgenfoto's moeten gemaakt worden om te zien of de wortel nog intact is.
(Ik vind het raar dat de tand er nog half aan hangt eigenlijk)
Kheb nog geen orthodontist kunnen contacteren. (weekend) Tandartsen zijn waarschijnlijk niet bevoegd om zoiets te behandelen.
Hoe lang duurt het ongeveer voordat het kaakbeen ontsteekt? Ik zit nu al aan 4 dagen.
Ik heb al een gewone tandarts gecontacteerd, maar die zegt dat ze geen bruggen doet en ik heb gevraagd of spalken wordt gedaan. Ze verwees me door naar parodontologie gesitueerd in een kliniek.
Ik heb eerder ook een andere tandarts gecontacteerd die bij mij ooit een brug heeft gezet en een gaatje dicht heeft geboord (is dat een zenuwbehandeling?) maar er was enkel plaats vanaf 21 december, zo lang hou ik het niet uit.
Wat is eigenlijk het verschil tussen parodontist, orthodontist en tandarts?
Heel veel sterkte en laat nog maar even weten hoe het afgelopen is.
:smt006 Geke
Nu mocht ik kiezen om alle tanden op te schuiven naar voren, (leek mij niet goed) ofwel de tanden naar achter schuiven + implantaat.
Hoeveel kost nu zo'n implantaat ongeveer voor de kleine zijtand?
Wordt dat voor een deel terugbetaald in België? Ik vermoed van niet en ik heb zo eens opgezocht dat het ongeveer 2000 euro zou kosten voor een implantaat plus kroon alles erop en eraan. Hoeveel kost het om 2 verstandskiezen te trekken?
Dit om te vergelijken zodat ik niet in de maling wordt genomen.