Vrdoving werkt wel met trekken maar niet met.........

Author:
JohanVIS
Posted:
vr, 12/02/2005 - 12:40
Wellicht dat jullie me iets wijzer kunnen maken:

Ik ben vandaag naar de tandarts geweest voor 2 kronen :( De verdoving werkte goed maarrrrrrrrrrrrrrr....... toen hij na een uurtje met zijn luchtpistool (zo noem ik het maar ff) over de kies ging werdt dat al gevoelig. 10 minuten later werdt de tijdelijke kroon erop gezet en toen blies ie ook weer ff met dat apparaat en toen kon ik wel van de stoel afglijden van de pijn. :cry: Maar 3 minuten later werdt 1 kies verder een stukje van een kies eruit getrokken en dat deed absoluut geen pijn.

De tandarts vond dat ook vreemd en onverklaarbaar. Met dat windpistol wel erge ijn maar met trekken totaal niet!!!

Wie kan daar antwoord op geven? :o

Alvast bedankt,

Johan
Geke

Ging het om een kies boven of onder. Als het boven is kan het zijn dat de ene kies de verdoving niet helemaal goed zat of sneller uitgewerkt was dan de andere. Onder zou het vreemd zijn. De enige verklaring zou kunnen zijn dat die ene kies die wel gevoelig was, de eerste grote kies is van voren af gekeken. Deze kiezen kunnen soms doorbreken met een glazuurafwijking. Soms kan dat een hele lichte vorm zijn die vroeger al gevuld was en waar het bijna niet meer aan te zien is. Deze kiezen vertonen vaak dit probleem. Ze zijn moeilijk te verdoven en kunnen gevoelig blijven vooral bij het blazen van lucht. Dit worden ook wel kaasmolaren genoemd en ze breken op ongeveer 6 jarige leeftijd al door met deze afwijking. Andere redenen voor het niet goed werken van de verdoving kan ik eigenlijk niet bedenken.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, mocht je nog vragen hebben kun je het natuurlijk altijd laten weten.

:smt006 Geke
vr, 12/02/2005 - 12:49 Permalink
JohanVIS

Rechtsboven. De tijdelijke kroon is er ook al vanaf bij 1 kies. Kreeg er net iets melk op en ik ging al door de knien van de pijn, men wat kan dat zeer doen! :x

is inderdaad de grootste kies vanaf voren gezien.

Wat is verstandig? tandarts bellen voor een nieuwe tijdelijke kroon? weer die pijn ervaren? Daar hek ook geen zin in. Op 16 december heb ik weer een afsraak en dan worden de nieuwe kronen erop gezet. maar ik huiver al bij de gedachte dat dat zonder verdoving gebeurt en ik weer verkramp op die stoel van de pijn.

Hebbie advies?

ben ook aardig bang voor de tandarts. Kheb vroeger zeer slechte ervaringen gehad, klem op me mond, met dat klere haakje me mond in tegen me gehemelte en als ik toen me mond niet open deed nog wat harder prikken zodat ik AU zei en toen ging gelijk die klem op me mond. Kheb toen soms 1-2 dagen last gehad met eten door de verwondingen Dus die angst zit er ook nog steeds in.

Ik heb u al geruime tijd een andere tandarts hier in Veenendaal dat moge duidelijk zijn
vr, 12/02/2005 - 13:20 Permalink
Geke

Het is denk ik toch belangrijk om de noodkroon er weer op te laten zetten. Als je hem nog hebt hoeft de tandarts het alleen maar met cement vast te plakken. Want zonder die noodkroon eroverheen kan het inderdaad heel erg gevoelig zijn, omdat warm en koud eten of drinken dan erg dicht bij de zenuw komt en dus heel gevoelig kan zijn, omdat de zenuw daar heftig op reageert. Met een noodkroon kan het misschien nog wat gevoelig zijn, maar echt zoveel pijn is niet normaal. Mocht het daarna toch nog heel veel pijn doen bij warm/koud en dit erg lang aanhoudt als de zenuw geprikkeld is, kun je toch het beste bij de tandarts langs gaan, het kan dan zijn dat de zenuw blijvend beschadigd is en dat een wortelkanaalbehandeling nodig is. Maar daar zou ik maar niet van uit gaan als ik jou was, deze gevoeligheid als de noodkroon eraf is, is eigenlijk normaal. Dus beter niet wachten tot 16 dec, maar meteen vast laten plakken.

Heel veel sterkte ermee, en laat nog maar even weten hoe het afgelopen is.

:smt006 Geke
za, 12/03/2005 - 18:29 Permalink
JohanVIS

na veel wikken en wegen en na veel ibrofen (1200-1400 mgr) heb ik met het zweet in me handen toch maar de tandarts gebeld.morgen om 11:30 uur kan ik langs komen. Toen die spaning weg was viel er ook iets van me af en brak ik even. De pijn houd aan en inbrofen helpt ook bijna niet meer. Ik ben heel erg beniwued wat er aan de hand is maar ook bloed en bloed nerveus en zeer angstig.

We zien wel :(
wo, 12/07/2005 - 21:41 Permalink
JohanVIS

Nou.......... kben geweest en viel allemaal wel weer mee. 1 kroon die weg was is vervangen door een aluminumkroon. Deed wel verrekt zeer toen ik weer de praktijk uitliep maar na een uurtje ging het alwer stukken beter. De Ibrofen kan ik in ieder geval in de verpakking laten nu dus dat heb ik er wel mee gewonnen. :smt003

Nu alleen nog 16 december als de echte kronen geplaatst gaan worden. :smt001
do, 12/08/2005 - 18:44 Permalink
JohanVIS

Ibforen is weer uit de kast iedere 6 uur slik ik weer 3 (per dag 9 stuks) Ibrofen van 200 mg. Wat kan dit toch zijn? geen vlammende pijn, geen kloppende pijn maar doorzeurende constante pijn. Na Ibrofen is de pijn wel weg dus dat maakt het weer 6 uur draagelijk maar ja, is niet echt goed voor de maag al die Ibrufen en het kernprobleem is hier niet mee geolpen. :cry:
zo, 12/11/2005 - 19:26 Permalink