Vrdoving werkt wel met trekken maar niet met.........

Author:
JohanVIS
Posted:
vr, 12/02/2005 - 12:40
Wellicht dat jullie me iets wijzer kunnen maken:

Ik ben vandaag naar de tandarts geweest voor 2 kronen :( De verdoving werkte goed maarrrrrrrrrrrrrrr....... toen hij na een uurtje met zijn luchtpistool (zo noem ik het maar ff) over de kies ging werdt dat al gevoelig. 10 minuten later werdt de tijdelijke kroon erop gezet en toen blies ie ook weer ff met dat apparaat en toen kon ik wel van de stoel afglijden van de pijn. :cry: Maar 3 minuten later werdt 1 kies verder een stukje van een kies eruit getrokken en dat deed absoluut geen pijn.

De tandarts vond dat ook vreemd en onverklaarbaar. Met dat windpistol wel erge ijn maar met trekken totaal niet!!!

Wie kan daar antwoord op geven? :o

Alvast bedankt,

Johan
Geke

Ging het om een kies boven of onder. Als het boven is kan het zijn dat de ene kies de verdoving niet helemaal goed zat of sneller uitgewerkt was dan de andere. Onder zou het vreemd zijn. De enige verklaring zou kunnen zijn dat die ene kies die wel gevoelig was, de eerste grote kies is van voren af gekeken. Deze kiezen kunnen soms doorbreken met een glazuurafwijking. Soms kan dat een hele lichte vorm zijn die vroeger al gevuld was en waar het bijna niet meer aan te zien is. Deze kiezen vertonen vaak dit probleem. Ze zijn moeilijk te verdoven en kunnen gevoelig blijven vooral bij het blazen van lucht. Dit worden ook wel kaasmolaren genoemd en ze breken op ongeveer 6 jarige leeftijd al door met deze afwijking. Andere redenen voor het niet goed werken van de verdoving kan ik eigenlijk niet bedenken.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, mocht je nog vragen hebben kun je het natuurlijk altijd laten weten.

:smt006 Geke
vr, 12/02/2005 - 12:49 Permalink
JohanVIS

Rechtsboven. De tijdelijke kroon is er ook al vanaf bij 1 kies. Kreeg er net iets melk op en ik ging al door de knien van de pijn, men wat kan dat zeer doen! :x