Ik heb eigenlijk twee vragen.
Ik hoor wel eens dat mensen antibiotica krijgen naar een wkb of een extractie.
Nu kan ik me bij een extractie dit wel voorstellen (maar is het ook echt nodig??)
Maar bij een wkb ontsmetten ze de boel juist, dus is het nodig om daarna nog antibiotica te slikken? Of is dit om de restjes van de ontsteking op te ruimen???
Ik hoor wel eens dat mensen antibiotica krijgen naar een wkb of een extractie.
Nu kan ik me bij een extractie dit wel voorstellen (maar is het ook echt nodig??)
Maar bij een wkb ontsmetten ze de boel juist, dus is het nodig om daarna nog antibiotica te slikken? Of is dit om de restjes van de ontsteking op te ruimen???
Wel weer antibiotica kuur. Om te voorkomen dat ik een ontsteking krijg. Maar ik had nergens last van???
Maar goed ik zal mijn peniciline kuur maar beginnen de endotoloog zal wel weten wat het beste is. Nu hopen dat ik na mijn afgelopen kuur geen alergie ontwikkel heb....
In iedergeval misschien beter slikken dan een flinke infectie oplopen.
Goed nieuws tot nu toe, ik heb eigenlijk geen enkele na pijn gehad na de behandeling. Dus het kan toch een wkb zonder pijn! Nu maar hopen dat het afmaken ook zo pijnloos verloopt. Wat wel anders was van mijn vorige behandeling is dat ze eerst een gel op mijn wang smeerde (hoefde voor mij niet want mijn boeit die prik niet) om de prik te verdoven en na het inspuiten meteen mijn tong/wang en lip begon te verdoven (normaal duurde dat 5 min) Ook wachte hij 15 min voordat de voordoving goed was ingewerkt. Toen hij de kofferdam in bracht voelde ik dat aan mijn tandvlees (oops) dus heeft die nog even wat meer bij spoten, daarna niks meer gevoelt (kwa pijn dan).
Ik vroeg met trouwens af, ze gebruikte af en toe een microscoop (1-10x vergroting denk ik) om in mijn kies te kijken, maar die kanalen zijn niet recht dus hoe kunnen ze helemaal tot de bodem kijken???
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, mocht je nog vragen hebben kun je het altijd laten weten.
:smt006 Geke
Dus al met al best knap zo'n wkb.
Het is nu twee dagen geleden dat ik de wkb heb gehad en nu is de kies een beetje gevoelig. Dit terwijl hij tot nu toe geen pijn gedaan heeft. Misschien heb ik iets te veel geklemt met mijn kiezen. Iets meer op letten nu.
Ik hoorde van de assistent van de endo dat klemmen ook een oorzaak zou kunnen zijn van een wortelpunt ontsteking???
Heel veel succes ermee.
Anti biotica na een wkb is toch juist niet goed begreep ik? Je wortel(s) worden schoongemaakt, zodat er bij de onsteking van uit de wortel geen vuil meer kan komen en omgekeerd. Het lichaam moet dan je onsteking opruimen. Anti biotica kapselt toch ahw de onsteking in, in plaats van hem op te ruimen, zo heb ik het althans begrepen.
Alleen als het het lichaam niet lukt en de ontsteking blijft, gaat men over op antibiotica en dan nog het is schijnbaar een moeilijke plek om te bereiken met medicijnen.
Eefie
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, als er nog vragen zijn kun je dat altijd laten weten.
Bij mij is die af en toe nog gevoelig, en dat terwijl ik aan die kant kauw om mij kies met tijdelijke vulling aan de andere kant te ontzien.
Aangezien die WKB over moet weet ik niet ofdat die gevoel is door dat de ontsteking minder wordt. Maar voorlopig is het geen erge pijn, en zolang de onsteking niet erger wordt, moet ik het wel tot volgend jaar uithouden.
Mijn goede voornemen, 1 wkb en twee verstandkies extracties... :D :cry:
O ja en goed flossen en poetsen natuurlijk :wink: :smt001