nabloeding

Author:
Prinses heidi
Posted:
di, 12/20/2005 - 23:02
Ik weet dat deze vraag al een aantal keer is gesteld, maar hoe lang mag een gat van het trekken van een verstandskies blijven bloeden? Het bloedt niet echt heftig, maar wel af en toe een beetje.
Ik hoop dat het vannacht tijdens het slapen gaat stollen....

Verder voel ik als ik buk een enorme druk op het gat van waar de kies heeft gezeten. Is dat normaal, en hoe komt het?
Lizzie

Bij mij heeft het van half twaalf 's middags gebloed tot 's nachts. Niet echt veel, maar genoeg om af en toe uit te moeten spuwen.
De dag erna af en toe nog zo'n bloeddraadje en vanaf de derde dag niet meer.

Die druk had ik ook, jeetje, kon echt niet bukken. Dat hoort er dus bij, waar het door komt weet ik ook even niet.
Maar wel lastig! Sommigen raden ook af om te bukken, vanwege het stolsel wat los kan raken dan, door de druk, maar dat hebben ze tegen mij niet gezegd.
Weet dus niet of dat echt zo is, of dat het prietpraat is.
di, 12/20/2005 - 23:16 Permalink
Prinses heidi

Ik vind het allemaal heel verwarrend eigenlijk, ik krijg zoveel tegenstrijdige informatie :o
De een zegt: poets de wond ook mee, anders gaat het ontsteken. De ander zegt weer niet poetsen, want dan blijft het bloeden. :o
De een zegt niet spoelen, de ander zegt wél spoelen.
De een zegt dat het binnen een paar dagen genezen is, de ander zegt dat het een maand duurt! :(

Ik weet het nu echt niet meer :-? En ik ben als de dood dat er iets fout gaat, dus alle tips zijn meer dan welkom....
wo, 12/21/2005 - 10:08 Permalink
de digitale tandarts

Luister naar Maja!

Spoelen / uitspuiten van de wond heeft wel zin als blijkt dat na enkele dagen de wondgenezing verstoord is (o.a, alveolitis). Doe dit niet de eerste dagen aangezien je dan het stolsel kan wegspoelen.
wo, 12/21/2005 - 10:57 Permalink
Prinses heidi

Is een heeeeeel klein beetje roze speeksel een nabloeding, of is dat gewoon??? Ik heb het idee dat het wel gestold is, maar hoe weet ik het zeker? Ik ben radeloos, straks steek ik mijn tong in dat gat! (Ja, ik ben echt in paniek nu :smt118 )
wo, 12/21/2005 - 15:21 Permalink
minique

Wat roze spoortjes in je speeksel horen er nu nog bij.

En om even te relativeren voor je: hoe wil je je tong in het gat van je verstandskies steken? Tenzij je een heeeeeeele flexibele tong hebt, gaat dat je niet lukken... :smt002
Hoe gemakkelijk het ook gezegd is: probeer je niet al te veel zorgen te maken over wat zou kunnen gebeuren. Een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest.

Sterkte! Het komt allemaal goed!

:smt006 Monique
wo, 12/21/2005 - 15:27 Permalink
Prinses heidi

Dan heb ik een heel flexibele tong.... hij is er al een paar keer ingefloept per ongeluk....
Gelukkig dat de roze spoortjes horen, dan gaat het allemaal goed.
Sorry dat ik er zoveel over praat, maar ik ben gewoon een hypochonder. Mijn moeder heeft me al verboden om er thuis nog maar één woord over te zeggen.... :oops:
wo, 12/21/2005 - 15:32 Permalink
Chris888

Zou voor mij ook geen probleem zijn hoor, tong in extractiegat van verstandskies steken (kan ook puntje van m'n neus aflikken). Iets gaan doen ter afleiding en niet teveel aan die wond proberen te denken, heb je ook minder de neiging om er in te gaan 'wroeten'.
groet, Chris
wo, 12/21/2005 - 18:12 Permalink
minique

Goh, blijkbaar heb ik een hele in-flexibele tong... Ik kom zelfs niet in de buurt van waar ooit mijn verstandskiezen hebben gezeten... :smt003

Maar Heidi, hoe gaat het nu? Al iets rustiger geworden?

:smt006 Monique
do, 12/22/2005 - 08:09 Permalink
Prinses heidi

Ja, het gaat nu echt prima! Sinds gisteravond bloedt het niet meer. Ik voel er eigenlijk helemaal niks meer van.... :) Had alleen vanmorgen wel een heel vieze smaak in mijn mond, maar dat is na het drinken van een kopje thee ook alweer over, en dat kan toch ook geen kwaad, neem ik aan?
do, 12/22/2005 - 10:07 Permalink
chrisjuh

Na het trekken van een tand of kies wordt meerstal het volgende advies gegeven:

- half uur - uur op het gaasje blijven bijten
- niet spoelen
- Bij pijn paracetamol en geen aspirine
- geen zware lichamelijke arbeid verrichten (Boodschappen sjouwen, sporten enz)
- niet roken, geen alcohol

Mocht het na blijven bloeden, weer opnieuw op een gaasje bijten.

Wat raar. Toen bij mij de verstandskiezen getrokken werden, mocht i toen ik thuis was het gaasje er al uithalen (was geen half uur) Bij mij was het al heel snel gestopt met bloeden. Binnen een uur was het gestopt. En je krijgt toch een recept mee voor pijnstillers? Ik kreeg Brufen zoon oplospoedertje wat naar sinasappel smaakt.
di, 01/03/2006 - 19:03 Permalink