Ik weet dat deze vraag al een aantal keer is gesteld, maar hoe lang mag een gat van het trekken van een verstandskies blijven bloeden? Het bloedt niet echt heftig, maar wel af en toe een beetje.
Ik hoop dat het vannacht tijdens het slapen gaat stollen....
Verder voel ik als ik buk een enorme druk op het gat van waar de kies heeft gezeten. Is dat normaal, en hoe komt het?
Ik hoop dat het vannacht tijdens het slapen gaat stollen....
Verder voel ik als ik buk een enorme druk op het gat van waar de kies heeft gezeten. Is dat normaal, en hoe komt het?
De dag erna af en toe nog zo'n bloeddraadje en vanaf de derde dag niet meer.
Die druk had ik ook, jeetje, kon echt niet bukken. Dat hoort er dus bij, waar het door komt weet ik ook even niet.
Maar wel lastig! Sommigen raden ook af om te bukken, vanwege het stolsel wat los kan raken dan, door de druk, maar dat hebben ze tegen mij niet gezegd.
Weet dus niet of dat echt zo is, of dat het prietpraat is.
De een zegt: poets de wond ook mee, anders gaat het ontsteken. De ander zegt weer niet poetsen, want dan blijft het bloeden. :o
De een zegt niet spoelen, de ander zegt wél spoelen.
De een zegt dat het binnen een paar dagen genezen is, de ander zegt dat het een maand duurt! :(
Ik weet het nu echt niet meer :-? En ik ben als de dood dat er iets fout gaat, dus alle tips zijn meer dan welkom....
Spoelen / uitspuiten van de wond heeft wel zin als blijkt dat na enkele dagen de wondgenezing verstoord is (o.a, alveolitis). Doe dit niet de eerste dagen aangezien je dan het stolsel kan wegspoelen.
En om even te relativeren voor je: hoe wil je je tong in het gat van je verstandskies steken? Tenzij je een heeeeeeele flexibele tong hebt, gaat dat je niet lukken... :smt002
Hoe gemakkelijk het ook gezegd is: probeer je niet al te veel zorgen te maken over wat zou kunnen gebeuren. Een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest.
Sterkte! Het komt allemaal goed!
:smt006 Monique
Gelukkig dat de roze spoortjes horen, dan gaat het allemaal goed.
Sorry dat ik er zoveel over praat, maar ik ben gewoon een hypochonder. Mijn moeder heeft me al verboden om er thuis nog maar één woord over te zeggen.... :oops:
groet, Chris
nabloeding
Gr Ingrid
Maar Heidi, hoe gaat het nu? Al iets rustiger geworden?
:smt006 Monique
Wat raar. Toen bij mij de verstandskiezen getrokken werden, mocht i toen ik thuis was het gaasje er al uithalen (was geen half uur) Bij mij was het al heel snel gestopt met bloeden. Binnen een uur was het gestopt. En je krijgt toch een recept mee voor pijnstillers? Ik kreeg Brufen zoon oplospoedertje wat naar sinasappel smaakt.