Mijn tandarts heeft een nieuw probleem ontdekt aan mijn gebit: ik heb pockets! Dat wil zeggen dat de ruimte tussen tand en tandvlees te groot / te diep is waardoor plak komt te zitten op plekken waar je met de tandenborstel slecht bij kunt.
Prima dat ze dat eens bekijkt. Maar nu komt het: die pockets moeten elke 3 maanden gecontroleerd worden (au!) en gereinigd. Dit laatste a raison van 25 euro per element, het zijn er 10, dus tel uit je winst! Ze vindt het geloof ik een beetje gek dat ik deze behandeling te duur vind om dat elke 3 maanden te laten doen. Maar mijn verzekering vergoedt slechts 400 euro op jaarbasis!
Slaat het ergens op om dit zo vaak te doen, of heeft mijn tandarts gewoon een melkkoe gevonden? Alle gaatjes zijn inmiddels wel gevuld namelijk en met mijn verstandskiezen is ook niks mis.
Prima dat ze dat eens bekijkt. Maar nu komt het: die pockets moeten elke 3 maanden gecontroleerd worden (au!) en gereinigd. Dit laatste a raison van 25 euro per element, het zijn er 10, dus tel uit je winst! Ze vindt het geloof ik een beetje gek dat ik deze behandeling te duur vind om dat elke 3 maanden te laten doen. Maar mijn verzekering vergoedt slechts 400 euro op jaarbasis!
Slaat het ergens op om dit zo vaak te doen, of heeft mijn tandarts gewoon een melkkoe gevonden? Alle gaatjes zijn inmiddels wel gevuld namelijk en met mijn verstandskiezen is ook niks mis.
Het is dus wel belangrijk om dit probleem te laten behandelen, ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, veel sterkte ermee.
:smt006 Geke
Het punt is, dat mijn partner ze ook heeft. Is dat toeval en hebben we allebei pech, of heeft "iedereen" dit en gaat onze tandarts er toevallig naar op zoek? Komt nog bij dat het bij mij pas sinds een half jaar ontdekt is, terwijl er in de 3 jaar dat ik bij deze tandarts ben nooit eerder iets aan mijn gebit te zien was. Ik vind het dus een beetje vreemd om eerst nooit iets te hebben, en nu elke 3 maanden een T21 en T31 te mogen ondergaan en betalen. Het komt op mij een beetje over alsof de tandarts dacht "laat ik dat ook maar eens nakijken". Heb ik deze pockets niet gewoon al 10 jaar?
Eigenlijk twijfel ik over onze tandarts niet overbehandelt, dus... maar volgens jullie niet, lijkt het?
Heel veel sterkte ermee en ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.
:smt006 Geke
Dank je wel voor je antwoorden. Leuk forum dit, ik kan me voorstellen dat je hier veel tijd doorbrengt als student tandheelkunde. Succes met je studie!
Veel mensen denken dat het normaal is dat je tandvlees (een klein beetje) bloed tijdens het poetsen. Dat is het niet. Je moet dan echt worden behandeld. Als je niet bloedt hoeft het trouwens nog niet te betekenen dat er niets aan de hand is.