Bang en kies afgebroken

Author:
yikes
Posted:
di, 02/07/2006 - 13:34
Ik ben al een hele tijd niet naar de tandarts geweest. 3 en half jaar. De laatste keer toen ben ik verdoofd met een injectie naald. Dit was erg onprettig en er was wat geprikt zodat ik een aantal weken met een opgezwollen wang rondliep. Nu durf ik niet meer die behandelmethode te nemen. Nu heb ik gebeld met alphen aan de rijn maar daar moet ik wachten tot mei voor een intake gesprek. Zijn er ook nog andere tandartsen die ook narcose bieden of dergelijks en op korte spoedeisende termijn?

alvast bedankt
poppeke

kijk eens op http://www.angstvoordetandarts.nl

Dit is de amaliakliniek, ik ben er zelf ook onder behandeling en heb mijn intake daar gehad op 7 jan en had een paar dagen na de kerst gebeld. Ik moet in maart 2x terug komen voor de behandelingen, maar ik kon ook in februari als ik erge pijnklachten had. Misschien dat je het daar kunt proberen!!

Hoop dat je er iets aan hebt!!!

groetjes :smt001
di, 02/07/2006 - 16:35 Permalink
yikes

Ik heb daar al naar toe gebeld. Ze bellen me terug als ze een intake kunnen plaatsen. Probleem is dat het erg ver weg is voor mij. Wat zijn eigenlijk de kosten voor de verdoving. Ik ben wel redelijk gedekt qua normale kosten volgens mij.

In ieder geval al erg bedankt
di, 02/07/2006 - 18:47 Permalink
Moon

Wat vervelend dat je zo bang bent! Ik kan me voorstellen dat wanneer je een vervelende ervaring met verdoving hebt, je het liefst onder narcose behandeld wilt worden.

Op de site van de amalia kliniek staat aangegeven:
narcosegeld meenemen (vanaf € 245,-)
Ik neem dus aan dat wanneer je in Kerkrade behandeld wordt, ze vooraf aangeven hoeveel je zal moeten betalen voor de behandeling onder narcose.
di, 02/07/2006 - 19:00 Permalink
poppeke

Dat is indd waar!

Je krijgt eerst een intake gesprek en dat kost ongeveer 150 euro. Daarop wordt een begroting gemaakt met de kosten die de behandeling zal zijn. Ook wordt en een pre consult (als je kiest voor narcose) met je gehouden over de narcose en dat is ongeveer 30 euro.
Ikzelf moet voor 90 min narcose 335 euro betalen.
Dit wordt bij mij niet vergoed door de verzekering maar je kunt het later altijd nog aangeven bij de belastingdienst!!!!!

Ik kan dus niet garanderen dat deze prijzen voor iedereen geldt maar je hebt misschien nu een beeld met wat het ongeveer gaat kosten!!

groetjes!!! :lol:
di, 02/07/2006 - 19:16 Permalink
yikes

OK heel erg bedankt. Ik denk dat dat het wordt. Moet wel met me moeder overleggen. Maar zij baalt er ook van aangezien altijd een best mooi gebit had(nu nog wel een beetje alleen de kiezen van de bovenkaak, en 1 voortand waar een gaatje inzit) maar als het zo doorgaat dan zie ik het niet goed komen.
wo, 02/08/2006 - 11:02 Permalink
poppeke

Harstikke goed van je!!! Laat maar even weten hoe het gegaan is!! Heb jedan al een afspraak gemaakt voor de intake? Of moet je dat nu nog doen! Het is indd ver weg. Ik moet zelf ook 2 en een half uur reizen voordat ik er ben maar het is wel weer een stapje in de goede richting!

Ga zo door!!

groetjes :smt006
wo, 02/08/2006 - 12:42 Permalink
yikes

ze hadden uit kerkrade nog niet gebeld. Heb maar sowieso een afspraak gemaakt in Alphen aan de rijn. En ik heb me op de spoed/pijn lijst laten zetten. In mei :o ben ik sowieso aan de beurt. Me gebit is eig niet zo heel slecht maar die kies was wel ff een wakeup call. Het enige zichtbare is een iets bij me voortand en ik onderhoud me gebit ook best goed. In het de onderkaak nix/bijna nix volgens mij. Maar lang niet naar de tandarts gaan en veel cola(tijdens (buitenlandse) stage periode heeft toch een slag gegeven. Nu dus voordat het telaats is.

In ieder gevaal al heel erg bedankt voor alle hulp. Je hebt geen id hoeveel ik eraan heb gehad :D
vr, 02/10/2006 - 12:28 Permalink
yikes

Ik ben naar A a.d. Rijn geweest voor controle. De assistentes zijn erg aardig en behulpzaam. Ze zijn ook heel duidelijk. Ik vond het fijn dat er zonder haak in me mond kon worden gekeken. Ze hadden namelijk een foto gemaakt. De tandarts legde echt alles heel duidelijk uit. heb me verstandskiezen kunnen zien op de foto :D. Ik heb er 2 boven. Over ongeveer een maand kom ik terug voor behandeling en behandelen ze alles in 1 keer. Alles kon gewoon geboort worden(wel iets van 10 gaatjes ofzo) en het stukje kies wat is afgebroken dat kunnen ze er weer een nieuw stukje voor aanzetten. Et is nog ff behelpen doordat koude spul niet gaat (daar heb ik rietjes voor) en soms wel wat last van me tand heb. Het viel allemaal relatief gezien nog wel mee, voor mijn gevoel dan.

Ik wou de mensen nog maar weer bedanken voor hun reacties aangezien ik zonder de stap misschien wel niet had gezet!
vr, 03/03/2006 - 14:49 Permalink